Alla Hjärtans

Idag skickar jag en stor Alla Hjärtans-kram till dig, som läser min blogg! Tack vare den här sidan känner jag mig mindre sjuk och får en slags social stimulans, trots att jag inte orkar vara ute eller umgås så mycket på riktigt. Stimulans förresten? Det låter ju löjligt stelt. Vad jag försöker säga är bara att det känns bra att skriva av sig här och det är kul att du läser vad jag skriver. Även om ämnet cancer bitvis är ganska dystert. Som ursäkt kan jag bara säga att jag verkligen inte valt det frivilligt...

En annan ursäkt och Alla Hjärtans-hälsning skickar jag till BB-personalen som hjälpte min brorson till världen. Efter att ha fått inspektera honom igår, samt fått fler detaljer om förlossningen, inser jag rodnande att det INTE var fel på personalens engagemang, som jag skrev. Tvärtom.

Avdelningen var knökfull, tre förlossningar pågick samtidigt och bland personalen hade vissa jobbat 12-14 timmar i sträck utan lunch!!! Så orsaken till att de försvann mitt under framdrivningsskedet var sannolikt att de helt enkelt inte hann med. De var rejält underbemannade, men gav ändå järnet för sina patienter. Vilka hjältar! Slutsats: Jag skickar ingen Alla Hjärtans-kram till Landstingspolitikerna och cheferna som planerat så illa för BB-personalen…

Nu sticker jag till sjukhuset. Ha en toppendag!


Kommentarer
Postat av: Gitte

Stor kram på alla hjärtans dag! Massor med kärlek till dig idag och alla dagar.

2012-02-14 @ 10:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0