Ankmatarväska - såklart har man det

Dagens lista över krämpor: Ont i halsen, feberattacker och så känns det som det inte finns ett enda helt ben i svanken. Är väldigt trött. Det blev inte bättre av att jag stapplade ut med föräldrarna i det vackra vädret för att mata ankor. Självklart har de en specialtillverkad väska för ändamålet. (Svägerskan är pysslig och smart.) Se bildbevis nedan.



Härligt att se solen, men pinsamt att bli omkullsprungen av pensionärer med rollator när man hasar omkring. Höll på att svimma av smärta på hemvägen av denna korta promenad. Det är noll fart på mig! Ankorna får troligtvis ofrivillig insikt i hur jag mår, eftersom brödet dessvärre hade möglat i regnbågens alla färger. Det störde varken deras aptit eller asgarvande toppenhumör.

Jag har hört att det finns en del människor som jobbar när de går på cellgift. Stackars deras arbetsgivare! Vad i hela friden kan de prestera av värde? Jag har ingen ork eller koll alls. Har t ex helt glömt bort att betala räkningarna detta månadsskifte. Jag som alltid brukar vara ute i så god tid… Får göra det imorgon.

Har fått kallelse till kirurgen för att prata om operationen. Vill såklart bli av med cancertumörerna, men ser verkligen inte fram emot att få mitt bröst amputerat. Gillar inte heller tanken på inplantat.   

Nu: Dags för spartansk middag (spaghetti med smält ost och ketchup - inte nyttigt men gott) samt Citadon och Voltarén som efterrätt. För i natt ska jag baske mig sova – inte ligga och stånka av smärta.  


Kommentarer
Postat av: Nils

Där är ju ankväskan! Den är mycket bra. Har för mig att den gjordes när Heidi väntades.

2012-02-29 @ 18:52:32
Postat av: ann

De som jobbar på cellgifter får nog en lightare variant...

Klart man ska ha en ankmatarväska!

2012-02-29 @ 20:02:18
Postat av: Annan

Du borde kunna få bättre smärtstillande så att du kan få funka utan att få ha så ont. Kolla det. Om du orkar. Ankor är fint. Dom kan få en och garva. Kram

2012-02-29 @ 20:55:08
Postat av: Josefine

GUD vad fyndigt med en ankmatarväska! fnissar lite åt hur söt tanken var :D

2012-02-29 @ 22:21:41
URL: http://whenlifeistough.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0