”Din sökning - Ljugärsle - matchade inte något dokument.”


Jag tror jag mår lite bättre idag. Fast jag vågar nästan inte känna r efter ordentligt. Struntade, på en medcancerpatients inrådan, i Radiumhemmets klena värktablettrekommendation Alvedon och tog en Citadon istället. Det gjorde susen för sömnen. Och sömnen gav mig tid för en mängd reflektioner.

T ex hann jag fundera över det konstiga nyhetsinslag som sändes igår, där en upprörd man upprepade cirka 20 000 gånger att det är så hemskt att vara en rom i Sverige. Allt och alla andra tolereras, men inte romer. De diskrimineras!

Går det inte lite för långt nu? Det är min reflektion. För exakt alla invandrargrupper i Sverige skulle ju kunna påstå samma sak. Lägg till detta folk med annan sexuell preferens än hetro och du får ytterligare perspektiv på intolerans. Spetsa sedan det hela med könstillhörighet och plötsligt kan faktiskt hälften av Sveriges befolkning bevisa samma sak. Ja, det blir sämre behandlade, tjänar sämre m.m. därför att de är kvinnor istället för män. Kan det inte räcka där? Med att en människa är en okej och respekterad människa, oavsett könstillhörighet och sexuell preferens? Måste vi också vara extra förstående mot att världens alla kulturer och religioner kräver allt från att det ska vara okej att tugga kat och könsstympa småtjejer? Vilket jäkla mardrömsland Sverige kommer att bli om precis alla kulturer och kulturyttringar ska vara exakt lika uppmuntrade…

Och där hann jag med ytterligare en reflektion. Nämligen att jag, oavsett hur sjuk jag är, faktiskt aldrig kan bli så sjuk som dem som skriver insändarna i Metro. Jag hittar åsikter som ”Statligt stöd till innovationer behövs inte” och ”Inför fri invandring”. Vad är det för stackars människospillror som skriver den där skiten? Hur tänker de att ett land av lallare ska kunna funka?

Ytterligare en reflektion, som gör mig asförbannad: Det sänds en svensk och en brittisk programserie om hur en rik familj hjälper en fattig! Shit, vad Charles Dickens hypertragiskt!!! Reality-välgörenhet. Vad hände med de senaste hundra årens framskridande inom humanism och modernt samhällsbyggande? Så cyniskt och grymt. Värst av allt – socialdemokrater och vänsterpartiet borde gå man ur huse och stena TV-bolagen som producerar denna skit – men de håller tyst. Inte en enda protest hörs. Så irriterande, så förnedrande och typiskt 2012…

Apropå rubriken, så tyckte jag bara att det var lustigt att världens största sökmotor Google, inte erbjuder mer information än så om vår tids absolut största vardagsproblem. Ljugärslen. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast nu är ju romer en nationell minoritet i Sverige (ifall du sitter och slösurfar nån gång)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nationell_minoritet



2012-02-28 @ 13:21:37
Postat av: Lenan

Jamen jag vet och det var just min poäng - att det finns så många minoriteter i Sverige - så man kanske ska fokusera på andra saker? Till slut är det sånt fokus på olika minoriteter att det inte finns någon majoritet som norm. Det blir ju helt bakvänt..

2012-02-28 @ 13:46:41
Postat av: Nina

ser att du fått upp varvtalet! bra där :-)

2012-02-28 @ 15:43:31
Postat av: Britt-Mari

I en av de svenska realtyserierna gör man mitt bostadsområde till ett kriminellt område, jag såg den och blir förbannad. Mycket lite är filmat från just där jag bor, jag är förbannat mörkrädd och jag känner ingen otrygghet där jag bor, Råslätt i Jönköping. Den kvinnliga miljonären som var här var 28 år, gick på fasionabla fik i Stockholm, vad har hon för erfarenheter i livet överhuvudtaget. Inslaget är anmält från bostadsbolaget jag hyr av, rätt gjort, de boende känner sig kränkta, så även jag.



Tog utrymme här bara känner jag.



2012-02-29 @ 21:20:36
Postat av: Lenan

Bra att ta sig det utrymmet tycker jag, Britt-Mari! Trenden är inte riktigt klok. Varför skulle ett boende vara bättre än ett annat, bara för att området har en högre genomsnittsinkomst. Och varför skulle man gå med på att uppmuntra tendensen? Helt rätt att anmäla miljonärsfikerskan!!!

2012-02-29 @ 22:05:42
Postat av: Britt-Mari

Tack Lena. Jag är nog inte så "flat" ändå. När jag såg om Reinfelt inlägg om att jobba till 75 gick ett mail direkt till moderaterna. Innehållet i mailet handlade om att livet består inte av bara arbete o s v. Har fått svar också, väldigt klarlagt och det gäller nog de flesta politiker, ett svar och man är fortfarande undrande.



Kramar till dig

2012-03-01 @ 18:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0