Glädjens pris: 99 pix

Fick mig en liten promenad på stan när jag skulle hämta Voltaren. Som vanligt tidsödande diskussion med farmaceuten om huruvida jag istället för Voltaren kunde tänka mig något annat piratmärke. Irriterande. Vad kostar inte denna ”valfrihet” i meningslöst bortslösad tid, irritation över att behöva sätta sig in i skillnaderna i ett pillers effekt jämfört med ett annat, samt för apoteket – att behöva ha dubbelt lagerutrymme för varje piller?

Bestämde mig för att liva upp mig själv. Tänkte på mitt mellanbrorsbarn Greta, som under sin barnvagnstid ibland krävde att få ha sin handväska i ett bestämt Queen Elisabeth-grepp kring armen, för att somna eller låta sig skjutsas någonstans. Bra tänkt! Värt att testa.

Hittade en handväska i en grönturkos färg med en fjollig liten tofs och slog till. Det var tokrea och 99 kronor var den väl värd? Gillade färgen, men bör kanske klippa bort tofsen…



Min gamla handväska har nötts ut genom att jag alltid spänner fast den i bilbältet tillsammans med mig själv. Väskan får sig då ett litet extra ryck varje gång jag rör mig, vilket axelbandet uppenbarligen inte konstruerats för.

Apropå handväskor tycker jag ganska illa om den där bruttan Martina Bonnier som pratar om handväskor i Åhléns TV-reklam just nu. Hon säger att ”Felet som många kvinnor gör, är att de bara har en handväska…”. Vadå felet? Man kanske bara har råd med en enda väska? Och att inte ha råd är väl inget ”fel” som man ”gör”? Det enda riktiga stora felet här är nog snarare att den bruttan har ett efternamn som förmodligen vaccinerat henne ifrån verkligheten, som den ser ut för 90 % av befolkningen vad gäller vardagsekonomi och livsprioriteringar. Underligt att reklammakarna inte reflekterat över detta…          


Kommentarer
Postat av: Britt-Mari

Det sista man vill är att apotekspersonalen "bråkar" med en när man känner sig ur form för att bråka tillbaka, lite speciella är dom allt. Tycker du ska behålla tofsen på handväskan, lär vara väldigt inne med tofs.



Det är lätt att vara chic med mycket blingbling och prylar när man har gott om slantar och är frisk. Verkligheten hinner ikapp dom också.



2012-02-20 @ 21:15:16
Postat av: Anonym

Reflekterar reklammakare? På vilken byrå då?

2012-02-20 @ 23:38:24
Postat av: Nina

vaddå du tillhör väl dom däringa reklammakarna...? låt oss skylla på pr-makarna :-)

2012-02-21 @ 09:45:55
Postat av: Lenan

Såklart man bör unna sig att reflektera som reklammänniska! Att hjälpa en uppdragsgivare att sälja något dåligt brukar ända inte funka eller löna sig i längden. Bättre att rekommendera ett annat forum/funktion/marknad/kanal än att tramsa med, lyda order och få ruttna resultat eller pinsamma reaktioner. Så tänker jag... Men så har jag heller aldrig vunnit några Guldägg, förstås...

;-)



PR eller reklam är enligt min synpunkt som att välja mellan plåster eller kirurgi.

2012-02-21 @ 12:10:29
Postat av: Arne G

Jobbig apotekspersonal - hög igenkänningsfaktor. Jag hållerockså på att tofsen ska vara kvar! Och sen undrar jag (som man)varför man spänner fast handväskan i bilbältet?

2012-02-22 @ 03:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0