Shoppaloss Cassidy

Min farsa hatar gallerior och butiker. Eller är det något allergiskt? Han blir rödögd, hängig och får migrän. Ja, förutom hos Claes Ohlsson. Därinne kan han vistas ett kortare tag. Så idag, efter att jag fått en spruta för att öka de vita blodkropparna för att hjälpa immunförsvaret, blev det traumatiskt. Jag ville gärna leta efter en födelsedagspresent till ena brorsdottern, så jag körde mig och föräldrarna till en galleria efter sjukhusbesöket. Ojoj. Gnäll, gnöl och tandagnisslan! Han är minsann ingen Urban Cowboy. Jag strövade från butik till butik och bakom mig släntrade den gamla herren med ljudliga stön och stirrig blick. Det enda jag hittade var öronhängen med stora fjädrar, vilka inköptes som kompensation till den huvudliga behåringen. Men jag njuter av själva jakten. Att kolla runt bland alla saker och se om det finns någonting som faktiskt ”talar” till mig. Det mesta känns komplett ointressant, men det är just tittandet som skapar spänning.

Annat var det igår. Efter att ha ätit på en av faderskapets favorithäng tog vi en kort promenad ner till Bällstabron. Och då kan jag tänka mig att min pappa uppfylldes av samma fyndarglädje. På den korta promenaden hittade han bl a en tappad navkapsel, två trafikskyltsklämmor, en bortblåst mäklarskylt och ett vitt borstskaft, som visade sig mycket effektiv när vi skulle korsa gatan. Folk tvekar tydligen när de står inför möjligheten att köra över en blind. Det är ju sympatiskt. Problemet är väl bara att den här herren tar hem alla sina ”fynd” och när de legat i snömodd och smältvatten blir det ganska maffiga fläckar på den som tar i eländet. Men så här glad var han innan han upptäckte att jackryggen var nerfläckad av navkapseln som han bar över axeln på "blindkäppen"…



Annars upptäckte jag lite vårtecken i en bortglömd rabatt. Vårgäck och Snödroppar. Min kamera gör inte riktigt som jag vill, men de små vita fläckarna mitt på bilden nedan är Snödroppar. Jag lovar.



För övrigt har jag väl inget att rapportera. Inväntar samtliga effekter av nya cellgiftet. Hittills mest ont i kroppen, konstig mage, trötthet och irriterande blåsor i munnen, tack och lov. Börjar bli lite tjatigt att alltid släpa med mig mediciner överallt. Känner mig som en mycket gammal tant när jag tyvärr är beroende av så många  medikamenter. Här är dem jag har Stand-By just nu. Och det är väl bara en tredjedel av det toatal medicininnehavet! Jag kanske kan öppna en egen apotekskedja snart?

 

  

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0