Ta med dina hundbajspåsar och häng på

Detta hittade jag i tidningen idag:

Peder Pråhl renoverar paradvåning för 65 miljoner
Vindslägenheten på Östermalm i Stockholm är enorm. De fyra våningarna ska nu lyxrenoveras för 65 miljoner kronor. Ägare: Peder Pråhl – grundare av riskkapitalbolaget som äger Carema. Peder Pråhl, 47, är hemlig. Telefonnummer och bilder av honom är svåra att hitta. Han är en av tre grundare av riskkapitalbolaget Triton, som via bolaget Ambea äger hälften av skandalomsusade vårdbolaget Carema. Bolaget som under hösten skakats av avslöjanden om vägning av kissblöjor, besparingsspel och äldre som dött av uttorkning. Peder Pråhls familj bor i centrala Stockholm. Själv är han skriven på en av brittiska kanalöarna, skatteparadiset Jersey.

Idag skulle jag därför vilja göra en liten utflykt till Strandvägen. Jag tänkte att vi träffas på Gärdet först. Där plockar vi upp alla hundbajspåsar vi kan hitta. Sedan promenerar vi till Peder Pråhls pråhliga nya lya på Strandvägen och trycker ner påsarna i hans brevlåda. Vad sägs? Hänger du med? Med lite tur hajar Peder piken. Fast officiellt bor han ju inte här... Pyttsan!

Med tanke på vad som hittills redovisats om hans ”affärer” så är risken dock stor att han tvättar ur påsarna, säljer dem och rullar sig som en äcklig hund i sina skitigt förtjänade pengar. Jaja, något borde göras för att se till att svenska skattepengar inte hamnar i sådana här svins fickor, för vi behöver ju alla vänlig och sjysst äldrevård, förr eller senare. Jag vill inte framstå som någon tallibankommunist nu, men ärligt talat: Kan någon förklara för mig vad som är vitsen med privat vård, när dess primära syfte är att göra sina ägare lyckligare än sina patienter? Och varför ska en sådan usel vård få ett enda korvöre av skattepengarna?    


Kommentarer
Postat av: Nenne

Hear hear! Jag är PÅ Lenan!

2012-02-13 @ 12:07:05
Postat av: Lenan

Bra. Då återstår bara att lista ut den exakta Strandvägsadressen. Kanske bör man tipsa Skatteverket också? Jag menar, om det är sant att snubben inte bor i Sverige, så lär han ju inte ringa och bråka om att vi lämnar påsarna hos honom. De får ligga till sig där i hallen... ;-)Och ringer han direkt och klagar, så är det ju bara att koppla samtalet till Skatteverket. Det vore nog bäst för alla inblandade om Skatteverket fick tillbaka de skattepengar som snubben fifflat över till New Jersey!

2012-02-13 @ 12:14:44
Postat av: Nils

Kul! Jag har några vidrigt stinkande blöjor att komplettera upp med.

2012-02-13 @ 14:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0