Uppståndelsens orsak

Pojkvaskern har, precis som sina systrar, utrustats med en helt egen special-mössa. Till varje brorsbarn virkar jag nämligen en diaboliskt listig huvudbonad.

Den funkar så här: Barnet vrålar otröstligt. Föräldrarna blir desperata och tar då fram den magiska mössan. Mössan sätts på. Barnet slutar häpet att skrika och somnar direkt av pur förvåning och utmattning.

Hur fungerar då denna genialiska mössa? Vad är min hemlighet? Virkar jag månne med valiumindränkt garn?

Nix pix. Favoritlenan väljer helt enkelt ett garn som kliar så inihellsprätta att barnet omedelbums distraheras i sin gråt och somnar. Listigt va? Och det funkar! Se nedan.


Kommentarer
Postat av: Nils

Den är också väldigt trång så att blodtillförseln stängs av och aktivitetsnivån går ner som direkt följd av detta.

2012-02-15 @ 17:21:19
Postat av: Lenan

Ja, där ser an - jag är tydligen listigare än vad jag ens själv anar! Det klämmer alltså åt lite krng fontanellen? Bra virkat av mig. ;-)

2012-02-15 @ 17:23:07
Postat av: Kusin Nimrah

Ni är så roliga mitt i allt! skrattar så jag blir tårögd eller hur var det nu?

2012-02-15 @ 20:42:16
Postat av: Kusin Nimrah

Det var meningen att det skulle bli såna däringa asterixer men det blev tydligen fetstilt istället?

2012-02-15 @ 20:45:08
Postat av: Nina

jag vill se en familjebild där alla har diaboliskt listiga huvudbonader!

2012-02-16 @ 09:56:58
Postat av: farfus

Ibland undrar jag vad mina barn får allt ifrån. Liknar gamla farmor Ella, känd ångbåts- och bums i kanalen-kommentator. ler, hostar och går på toa

2012-02-16 @ 11:01:58
Postat av: farfus

Jag beställde också asterisker. svär

2012-02-16 @ 11:03:21
Postat av: Lenan

En familjebild är tyvärr icke möjlig. Halva mössans magi kommer sig av att den redan vid leverans är något snålt tilltagen i omkrets. Det ökar överrasknningseffekten - både klåda och klämskador minsann - så idag får flickorna knappast på sig sina fina fastermössor utan att bli gravt fysiskt defekta därav. Och det vill vi ju inte...



Och Farfus, hur kan du jämföra oss med farmor ELla? Hon var ju så disträ att hon inte ens lyckades av sig bältet innan hon började promenera iväg från bilen. Knastant. Man är ju rena rama Einstein i jämförelse... Hmf...

2012-02-16 @ 11:18:25
Postat av: farfelifarfus

Hennes kreativa språk var det inget fel på när hon kom loss från bilen den där gången: "Sådant är livet och randig är kjolen".

2012-02-16 @ 19:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0