Bingo Louise!

Louise, du har helt rätt med det du skrev som kommentar till föregående inlägg. Det är något allvarligt fel på mitt X. Han passar klockrent in på åtminstone 85% av kontrollfrågorna i Hare´s lista. Jag var bara så dumjävla kär, så jag vägrade se det! Trots att jag anade att han var onormal redan efter 6 månaders relation – under vilken han både hunnit övertala mig att köpa och sälja ett hus som vi aldrig flyttade in i. Och dessutom mailade han kärleksbrev till min svägerska! Hon är en härlig tjej, så det är inte där skon klämmer. Men att verkligen skicka det, är så träskaktigt bottenlöst osmakligt vanvettigt, att han borde få redogöra för sitt tilltag i Jerry Springers TV-show för debila trailer trash-människor.

Trots hans upptåg under våra 6 första månader förlät jag honom och vi var ihop i 3,5 år, tills hans vänstrande exploderade igen. Då hade vi hunnit förlova oss. Jag känner mig jävligt dum och lättlurad när jag tänker på alltsammans. Jag var en idiot som struntade i mina egna behov för att passa in i hans liv.

Nuförtiden försöker jag därför se framåt istället. Efter alla behandlingar och om jag blir någorlunda återställd utseendemässigt, måste det väl finnas någon normal, snäll, sansad, ärlig och humoristisk man därute som vill leva med mig? Jag skiter i status, inkomst, titel, utseende etc. Huvudsaken att han inte är en tom, falsk och energislukande kackerlacka, som Annan skrev i en kommentar till ett föregående inlägg. En helt vanlig, empatisk och uppriktig människa som inte ljuger, det räcker för mig. 

 


Kommentarer
Postat av: Freudianske Jungman Jan

Äsch, han lider bara av akut impotens och måste därför bekräfta sig hela tiden men lyckas aldrig. Mycket vanlig defekt bland män som frustrerats i den genitala fasen. Troligtvis skadad av en sadistisk och kastrerande moder.



Hur var hans relation till mamman? Vad finns det för likheter mellan henne och svägerskan?

2012-06-08 @ 17:42:20
Postat av: Lena

Hahaha - rolig analys! Nä, det finns NOLL likheter mellan trevliga svägerskan och exets morsa, som jag egentligen gillade skarpt ända tills hon började försvara sin sons otrohetstendenser. Bättre svägerska än min kan man för övrigt knappast hitta.



2012-06-08 @ 18:01:13
Postat av: Freudianske Jungman Jan

Så bra att du har en trevlig svägerska! Det är verkligen inte alla förunnat.



Mindre trevligt att läsa om ditt X. Angående exets morsa så gissar jag att hon har precis samma promiskuösa störning som du tvingats bevittna hos ditt X.



Morsan har antagligen aldrig klarat av att etablera genuin moderlig kontakt med honom i barnaåren. Hon misslyckades totalt som mamma och kvinna men slog det ifrån sig på något vis. Kanske ljög hon och intrigerade, kanske missbrukade hon alkohol eller olika medicinska preparat?



Hursomhelst så försöker morsan återknyta till sin förlorade son genom att försvara hans störning. Hon känner ju igen den från sig själv. En mor överger nämligen aldrig sina barn, inte ens mentalt störda mammor. Jag skulle gissa att primärstörningen ligger hos den psykotiska morsan.



Hur är pappan?

2012-06-08 @ 18:41:26
Postat av: maianne

Hej Lena ! Hoppas och tror att du ska glömma ditt X som gjor dig så illa , lider väl av något som det ej finns något botemedel emot men vad kan vi göra ,leva våra egna liv och hoppas att du hittar den man att leva tillsammans med trot att jag är dit

x moster ,men nu ska du lägga all energi på din hälsa ,Hoppas att fåvara din vän trots att jag är moster till ditt x..kramar

2012-06-08 @ 21:50:47
Postat av: Lena

Käraste Marianne, såklart betraktar jag dig och din familj (inklusive en böna vid Vänerns strand) som vänner!



Vad gäller X:et, så har jag helt klart kommit över honom på det romantiska planet. Däremot kommer jag aldrig att glömma hans upprepade svek och ständiga ljugande. Inte heller kommer jag någonsin kunna förlåta att hans krav på hur jag skulle fungera i hans vardag ledde till att jag inte hann med mina egna behov, vilket i sin tur ledde till att min cancer hann bli obotlig innan den äntligen upptäcktes. Han kostade mig alltså livet, men just den här mannen är verkligen inte värd det...

2012-06-09 @ 00:08:30
Postat av: Lena

Jungman Jan - jag tror att du kan ha rätt vad gäller anknytningsproblem, men exakt vad det beror på är jag inte säker på, för föräldrarna är helt okej. Kanske är det bara så att vissa män helt enkelt tycker sig ha rätten att behandla sina kvinnor som skit? Jag vet inte...

2012-06-09 @ 00:11:45
Postat av: Britt-Mari

Nog har han behandlat dig illa exet, ingen tvekan om det.



Det som däremot gör mig beklämd i denna läsning är Freudianske Jungman Jan, amtörpsykologi från en person som förmodligen aldrig mött den han bedömer. Sådana spekulationer och uttalande är en kränking helt enkelt.



Mannen, exet, är en vuxen person och får själv ta ansvar för sina handlingar. Det är inte alltid uppväxten och mammornas fel att man beter sig illa som vuxen. Mammor har däremot en större tendens att klä på sig skulden.



Exet har burit sig riktigt illa åt, så är det och då är det han som skall lastas också. Det är att göra det enkelt att lasta över skulden på andra.



Britt-Mari

2012-06-11 @ 10:44:45
Postat av: Freudianske Jungman Jan

Britt-Mari, min påstådda "amatörism" är knappast mer kränkande än din. Du väljer att vidimera en bild av kvinnor som svaga och värnlösa, något som beklämmer mig eftersom det är kvinnligt självförtryck. För mig är mannen alltid jämställd kvinnan.



Har du själv mött denne man eller varit i samma situation som Lena vad gäller svekfulla män?

2012-06-11 @ 20:25:09
Postat av: Britt-Mari

Freudianske Jungman Jan



Du känner inte mig, du vet inget om mig. Skulle glädja mig att möta dig IRL en dag, det skulle jag inte ha något emot. Du väljer att kränka mig och också sätta en stämpel på mig........säger mer om dig än mig.



Du har förmodligen inte läst hela mitt inlägg så jag föreslår dig att göra det.

2012-06-11 @ 21:04:48
Postat av: Lena

MEN HALLÅ! Detta är inget forum för att fightas. Det är bara en cancerdrabbads dagbok. Vi kan väl helt enkelt enas om att mitt X kränker folk och om det är någon man bör reta upp sig på, så passar han bäst. That's it. Ha nu en trevlig afton - kolla matchen Sverige-Ukraina t ex. Spännande mållöst hittills. Ser ut att bli en nagelbitare, t o m för en sportointresserad som mig. Hurr!

2012-06-11 @ 21:39:03
Postat av: Freudianske Jungman Jan

Oj! Ursäkta om vi verkade bråkiga. Det var inte vår avsikt.



Ja, det är en himla mållös match måste jag också säga! Det borde bli fler mål gjorda om alla spelare fick ha en fotboll var.



Britt-Mari, säg till om du vill ses och ta en fika någon dag!

2012-06-11 @ 21:48:55
Postat av: Britt-Mari

Håller fullständigt mig dig Lena, jag nagelbiter inte för jag är inte lika intresserad som du av matchen. Håller med dig att exet kränker och att det är han som ska ha skiten. Ber om ursäkt om mitt inlägg genererade detta men det är så jag känner, mamma är inte skuld till alla mina tokerier, jag är inte skuld till mina barns, en del klarar man faktiskt själv fast alla inte alltid i slutändan blir helt godkända ens för mig. Förlåt Lena om jag ställde till det.



Tänker på dig, som vanligt, varje dag.

2012-06-11 @ 21:54:33
Postat av: Britt-Mari

Freudianske Jungman Jan



Nu bor jag nog inte helt nära dig men tror nog att vårt fika hade kunnat bli riktigt trevligt, ärligt. Vi förstår nog varandra utan att förstå det tror jag.



Ha det gott

2012-06-11 @ 21:58:06
Postat av: Freudianske Jungman Jan

Så kan det mycket väl ligga till. Säg till om du ångrar dig. Jag dricker helst te ;-)

2012-06-11 @ 22:11:09
Postat av: B

2012-06-11 @ 22:17:55
Postat av: Britt-Mari

Då dricker jag kaffe och du te.

2012-06-11 @ 22:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0