Affisch till FK

Jag läser i tidningen om hur Försäkringskassan anser att en utvecklingsstörd kille med en 2-årings mentala kapacitet bör få minskad hjälp. Han klarar sig själv, tycker FK. Börjar deras bedömningar och verksamhet inte likna det som hände i Tyskland innan kriget? Dvs aktion T4, eutanasiprogrammen, med "barmhärtighetsmord" på alla som inte ansågs livs- eller arbetsdugliga.

Ingen säger stopp för handläggarnas cyniska handlande heller. Varken politiker eller vanliga människor. Varför inte? Jag tycker att det är ofattbart. Eller är jag för gammalmodigt flumhumanistisk kanske?

I sånt fall har jag hittat en affisch som borde passa finfint för att sanktionera FK:s nuvarande policy. Den har funkat förr. Bara att översätta till svenska och sätta Försäkringskasseloggan underst. 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

bra idé! ännu roligare med tanke på att doktorn i vit jacka ser ut som carl-philip.

2012-03-23 @ 09:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0