Hagel och fördomar

Dagen ägnades huvudsakligen åt att skaffa mer cancerinformation, vid datorn och på Sophiahemmet. Varför känner jag mig alltid mer hoppfull när jag varit där, än när jag varit på Radiumhemmet? Konstigt, därför att på Sophiahemmet får jag ju "bara" information/feedback och det är på R-hemmet jag får mina behandlingar, så rent rationellt borde det väl vara tvärtom? Att jag skulle känna mig mer hoppfull av konkreta åtgärder än av information?
 
Jag bestämde mig för att promenera hem, men hindrades av ett plötsligt och ettrigt nedfall av hagel. Det fick mig att söka skydd på ett lattehak på Sveavägen. Samma gamla trista kromosommuffinsar, slafsiga salladsgojsmackor och torra biscottisar som vanligt på hyllorna. Vad hände med konditorikulturen, vad hände med äkta grädde och sann kakglädje? Avstod från tilltug till mitt kaffe.

Haket var fullt av barnvagnar, byggjobbare och ensamma gäster med datorn framför sig och mobilen i örat. Intressant att tjuvlyssna på folk. Några av byggarna pratade om vilket finvin de skulle köpa till helgen och ett par barnvagnsbrudar diskuterade vilken profil en ny ekonom borde ha för att kunna anställas. Skönt när ens fördomar faktiskt inte stämmer!

Trots att jag tog flera korta vilopauser under promenaden så är mitt flås uselt. Klarar inte mer än 20 trappsteg utan att stanna och vila. Det känns lite konstigt att jag som storrökare var i bättre form än vad jag är som cancerpatient. Kroppen längtar efter att röra på sig, men benen skakar och andningen låter som astma efter några kvarter. Hoppas verkligen att jag blir piggare när de här tunga cellgiftsbehandlingarna är färdiga, för även om jag inte är någon joggare så känns det både i knoppen och i kroppen att det är bra för mig att promenera.     


Kommentarer
Postat av: Nenne

Jag var också ute i hagelskuren! Synd vi inte sprang på varandra! Ska vi springa på varandra "med flit" på söndag? Bådde ska på fotboll och jag har iofs ett rum att måla men det tänker jag inte göra hela dagen! Vi kan gå på Vetekatten och äta gräddbakelse!

Pussåkram!

2012-03-30 @ 19:52:46
Postat av: Kusin Nimrah

Är det tredje behandlingen nu? Hoppas att du får en semester när behandlingarna är över. Med bra flås, goda smaker, vackra ögonfransar och ett vackert liv.



Kram!

2012-04-01 @ 22:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0