Läsvärt!

Banksy är den vakna men hemliga konstnären som smygmålar bra och tänkvärda konstkommentarer jorden runt. Nu hittade jag detta på Facebook. Av Banksy, om reklam. Kanske låter konstigt att jag gillar citatet, eftersom jag jobbar med reklam? Nej, tvärtom faktiskt. För dålig reklam gör mig rasande. Här är en befriande tanke att somna med under huvudkudden!   



För övrigt sörjer jag att polisen idag sjasade bort de tappra ockupanterna som tältat på Brunkebergs torg sedan tidigt i höstas. Jag var med en stund på mötet den dag ockupationen inleddes och tycker att det var en mycket bra sak. Att majoriteten av världens vanliga människor inte ska behöva drabbas av spekulationsnyckerna hos en försvinnande minoritet av världens snuskigt rika människor och deras bottenlöst giriga vanvettskapitalism. 




Kommentarer
Postat av: Britt-Mari

Goa Lena, att du orkar men jag kan bara hålla med dig. Skulle vara himla kul om du fick se Jönköping och bo hos mig. Den behandling du får i Stockholm kan du få här, ekonomiskt mellan landsting fixar man det.



Kramizar



Britt-Mari

2012-03-01 @ 19:42:19
Postat av: föräldrarna

Älskar dottern. Om det kan vara till någon tröst.

Vi har sett på medan Försäkringskassan försökt bryta ner dig. Istället för att hjälpa dig. Idag fick alliansarna backa lite i riksnatta (riksdagen). 180 dagars frist innan dom kan tvinga dig att jobba halvtid i sopsvängen.

Stolt att vara svensk? I helvete heller.

2012-03-01 @ 20:11:49
Postat av: Lenan

Britt-Mari: Tack för erbjudandet. Enligt F-kassan får jag dock inte åka bort. :-( Jag är ju sjukskriven...



Och föräldrarna: Ja, detta är ju intressant, fast politikerna verkar mest gnabbas om en formulering. Trubblet är dock att F-kassans handläggares bedömning är enväldig och inte behöver ta hänsyn till läkarnas bedömning. Samt att den diskuterade formuleringen fortfarande bara handlar om hur länge en sjuk "får" vara sjuk. Plus var den sjuka, när denna tillåtna sjukperioden är över, ska arbeta. Det är faktiskt väldigt stressande att vara orolig för sin framtida försörjning, om man inte lyckas bli frisk inom den tid F-kassan och regeringen räknat ut...

2012-03-01 @ 20:34:19
Postat av: föräldrarna

Den där F-kassan har visst nya instruktioner om att sin uppgift. Support av den sjuka innebär ett krav på ett halvårs ro under behandlingen av denna djävulska sjukdom. Oro över försörjningen förlänger rehabiliteringsperioden avsevärt. Nu törs jag inte skälla mer för då drar väl dom jävlarna in min pension också.

2012-03-01 @ 20:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0