Flåset är tillbaka!

Jag gick till affären, fram och tillbaka typ tio kvarter, utan att stanna en enda gång för att hämta andan. Inte ens när jag bar matkassarna. Fantastiskt. Känner mig nästan som en olympisk atlet! Det är första gången sedan i december som jag nästan kan promenera i den fart och kläm som jag brukar föredra när jag är frisk. Ingenting gjorde särskilt ont någonstans. Toppen! Det känns skönt och hoppfullt. Jag har fortfarande lite mjölksyrekänsla i vader och lår som stör mig när jag promenerar, men att i alla fall ha själva ”flåset” tillbaka är jätteskönt! Jag har verkligen saknat friheten i att kunna röra mig som jag vill. Det är hemskt att jämt känna sig som en flåsande, orkeslös och fetrumpad Buddha, så jag hoppas den här förbättringen är permanent. Jag gillar att ha orken att kunna knalla omkring och svirra runt precis som jag vill.

Och nu är det bestämt. Under andra veckan i maj ska jag operera bort tumören. Jag blev uppringd av kirurg och onkolog nu på morgonen. Bra samtal. Plötsligt känns det väldigt klokt, tryggt och bra att gå igenom allt det här jobbiga. Jag litar på den nya kirurg jag nu har fått. Och den plastikkirurg som också ska hjälpa till, ska jag få träffa innan operationen, så det känns också bra. Det ska bli skönt att äntligen bli av med den här läbbiga stora brösttumören. Dessutom ska 10-15 sjuka lymfkörtlar tas bort. Hoppas jag kan behålla den här positiva magkänslan ända fram till, och varför inte också efter, operationen. För plötsligt känns det konstigt nog hoppfullt, som om allting faktiskt kan bli bättre för mig! Peppar-peppar…     

 


Kommentarer
Postat av: Nina

härligt lenan! fortsätt i samma stil och glöm inte bort att komma ihåg att du kände dig så här glad :-)

2012-04-25 @ 15:11:08
Postat av: Anna

Wow, vad härligt! Kapsla in feelingen och lägg i en vacker burk med rosett runt. Vårsolen bidrog säkert med en del. Vi hade också en riktigt bra dag.

2012-04-25 @ 18:03:55
Postat av: Britt-Mari

Njuter med dig och den känsla du haft idag, du är en olympisk atlet! Du har gått igenom en tuff medicinsk behandling och klart vaderna får mjölksyrekänsla eftersom din ork o s v till aktivitet varit väldigt på sparlåga, jag ser det positivt.



Ha förtroende för läkare och annan personal i sjukvården är det allra viktigaste, träffa samma läkare också som man fått förtroende för. Tyvärr fungerar det inte alltid så.



Allt gott önskar jag dig.



2012-04-25 @ 19:42:47
Postat av: Charlotte

Skönt att det var ett bra samtal för en gångs skull och att kirurgen verkar vettig. Det är ju så himla viktigt! Vad skönt att det känns som det gör. Du förtjänar verkligen att få känna hopp och ha mer ork Lena! Och orken kommer öka dag för dag i kapp med alla knoppar som slår ut! När du fått upp flåset så går vi ut på vårpromenad tycker jag!Djurgården? Stor kram

2012-04-25 @ 21:03:22
Postat av: Björne

Heja heja heja!!!!

2012-04-25 @ 21:25:12
Postat av: Annan :0)

Satan i gatan vilka bra nyheter. Toppen!!

2012-04-25 @ 23:59:52
Postat av: ann

Yes!

2012-04-26 @ 09:59:58
Postat av: Makrillen

Jaaa Lena....blir så glad för din skull. Känn in den här känslan nu och håll fast i den. Stor kram

2012-04-26 @ 21:29:12
Postat av: Lena

Ja, det är toppen att kunna röra på sig igen! Man fattar nog inte hur skönt det är förrän man blir av med förmågan. Inget jag rekommenderar.

2012-04-26 @ 22:19:10
Postat av: Gitte

Underbart att höra. Bästa nyheterna på länge :) Håll i känslan och må ork och glädje bli din vardag igen! Säg till när du vill hänga med på en moppetur runt Djurgården så tar jag in Vespan! För jag vågar nog inte lura med dig på islandshäst igen ;).

2012-04-30 @ 10:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0