Sömndag

Idag har jag legat och grunnat eller sovit nästan hela dagen. Är svinrädd för operationen. Vill inte. Tanken kittlar min spyreflex. Alltsammans känns som en mardröm jag omedelbart skulle vilja vakna ur. Jag svettas i små chockomgångar så det bara strilar om mig, men konstigt nog luktar svetten nästan ingenting. Inte ens under armarna! Det är lite förnedrande. Som om man inte riktigt finns.

Mina ögonbryn lossnar fortfarande och håret är bara fjun. Deppigt. Tänkte gå iväg en stund på en kompis fest igår, men jag kände mig för trött och ful, så jag stannade hemma och försökte tänka på annat än mig själv och cancer. Gick väl halvbra...  

Fick ett tips från min svägerska idag om att relationsexperten Eva Rusz på Radio 1 hade konstaterat samma sak som jag – nämligen att Breivik troligen är psykopat och att han njuter hejdlöst av den medieuppmärksamhet han får. Intressant att fler än jag känner igen hans människotyp. Utan äkta känslor eller medlidande för andra än sig själv. Eva var inne på samma tanke som jag. Att han bör nonchaleras. Jag tror att omvärldens totala ointresse, eller rättsalens hånskratt, skulle göra honom mer illa än ett dödsstraff.          


Kommentarer
Postat av: Clary Leander

Nu finns det alltid en hoper kvinnor som är intresserade av de mest kända brottslingarna. En dam har tydligen redan försökt få träffa honom genom att påstå att hon var hans "sällskap". Därför kommer han inte att nonchaleras utan jagas av denna skara och han kommer att må som en prins.

2012-04-22 @ 22:00:02
Postat av: Annan

Du har så oändligt rätt!!! Tyvärr tror jag att det är mer kvinnor som ser det. Men fastnar i nån form av teknisk redovisning. Lås in honom med sin mamma och bara arabisk tv och Koranen. Och innan det en gigantiskt lång rättegång där bara de anhöriga fick tala. I oändlighet. Han fick aldrig yttra sig och ingen mediabevakning. Bara ett kort konstaterande om vad domen blev för mannen som inte hade gjort avtryck. Mannen som försvann in i ett ständigt böneutrop. Amen. Tror jag.

2012-04-22 @ 22:54:35
Postat av: Annan

Men=män. Skit telefon

2012-04-22 @ 22:55:54
Postat av: linda gasbinda

lycka till inför operationen å spring inte därifrån nu, när du kommit så långt!

Postat av: Louise Forssell

lycka till, det kan bara bli bättre sen! min bästa vän gick igenom det du gör för några år sedan. S.k. "obotlig" mkt aggressiv b-cancer. Ont efter operationen, men nu: nya amazoonboops, inte en cancercell i sikte, massor av hår (även om hon också var fin utan) m.m. Heja dig och stor styrkekram.

2012-04-23 @ 10:08:48
Postat av: Karin

När är det dags? Bryter tummarna av mig för dig. Angående Breivik - rationella och emotionella argument går definitivt inte ihop. Å ena sidan - vi lever i demokrati, alla har rätt att uttala sig och rätt till en försvarsadvokat. Å andra sidan - låt honom inte yttra ett ord, låt ingen annan tala för honom, lås in honom och låt honom möjligtvis tillbringa sina dagar med att skruva ihop sjukhussängar eller något annat som kan behövas till olika oroshärdar i världen. Jag röstar för det senare. Kram till dig!

2012-04-23 @ 11:06:38
Postat av: Marianne .

Vi Önskar att allt ska bli bra för dig , och att du får en skön sommar att åter hämta dig på .Du är ju helt otroligt duktig att skriva ner vad du känner , men det är svårt att höra att du har det så besvärligt . Vill och hoppas och tror att du ska ha många fina år att njuta av livet igen .Kramar Marianne . Ragge hälsar till dig .

2012-04-23 @ 17:10:13
Postat av: Lena

Clary: Ja, tyvärr har du rätt. Tänk på alla friarbrev som den där urkfula och galna Åmsele-Juha fick. Otroligt ofattbart! Kvinnor vill nog väldigt ofta vara den som räddar en man från sin egen dumhet. Men det är ju ett omöjligt uppdrag. Som att ösa Titanic med tesked...



Louise: Tack för dina hoppfulla exempel. Ljus i mörkret är alltid bra!



Marianne: Stort tack för dina snälla ord och hälsa tillbaka till Ragge. Min sommar blir inte så festlig. Jag ska först se till att läka operationssåren och sedan strålas en månad. Men jag får väl göra lite små utflykter över helgerna så det känns somrigt ändå... Må gott!

2012-04-24 @ 22:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0