Stabilt

Det var kanske bra att grina några liter, som jag gjorde igår? Idag känns allting faktiskt lite lättare. Lite mer Dr Alban, alltså stabilt. Jag somnade till och med utan sömnpiller i natt. Det är bra. Sömnen blir djupare och jag känner mig mer utvilad när jag somnat naturligt.

Idag tänker jag annars på den nya centerledaren som vill ha billtullar i fler städer. Så komiskt! Centern som alltid pratat om att hela Sverige ska leva, om att decentraliseringen av jobb och innevånare måste öka och om att landsbygdens avfolkning måste stoppas. Och så vill de ha biltullar i fler städer än Stockholm – moahahahahaha!

Fattar de inte att folk nätt och jämnt står ut med biltullar till Stockholm, därför att det som landets huvudstad erbjuder det största utbudet av nöjen, arbetsplatser och shopping. Men varför i hela friden skulle man vilja betala ett enda spänn för att åka in i Downtown Flen, Sorsele City eller Landskrona innerstad? Biltullar till de flesta andra svenska städer skulle verkligen ta kål på både städerna och affärsidkarna samt slutgiltigt avliva intresset för alla under 70 år att bo på landsorten.

Ur vilken sopcontainer har Centerpartiet recyklat denna alternativa ”tänkare”? Med sådana ledare behöver det fd bondepartiet knappast anstränga sig inför valet 2014, för då har de ändå varken medlemmar eller väljare. Centern är sin egen största fiende.

Mitt fjunhår växer som tusan nu, men det är så vitgrått att jag ändå ser flintis ut. Undrar om man bör raka av det för att få riktigt hår istället för mjuka fjun?

Nä, nu måste jag knata iväg och proviantera. Slut på ost, mjölk och det mesta…

           


Kommentarer
Postat av: Kusin Nimrah

Du borde satsa på politiken Lenan! Prata med farbror, eller morbror kanske, Björn. Kram!

2012-04-24 @ 15:41:49
Postat av: Bror

Annie Löw är verkligen ett riktigt stolpskott. Klyftigt att tala för sänkta ungdomslöner (typ 75 procent av 11000/mån) när man själv har över 170 tusen i månaden...

2012-04-24 @ 18:37:34
Postat av: Annan

Har en kompis som var i Stockholm och fick betala tull. Det var väl ok men han var förbannad över att dom hade koll på hur många passagerare han hade med för det stod på baksidan. Efter att storebror ser dig-känslan hade växt sig tillräckligt stark ringde han upp för att få veta hur fan dom kan veta hur många passagerare han har i bilen. En sval dam meddelar iskall - det står passager.

2012-04-24 @ 20:47:18
Postat av: Lena

Nimrah: Nja, det finns faktiskt inget parti jag kan digga till 100 procent. Men tack för idén.

Bror: Ja, den nya C-damen får en att vilja vråla "Kom tillbaka Maude - allt är förlåtet!"

Annan: Passager? HAhahahahahahahaha! Den var bra!!!

2012-04-24 @ 21:55:13
Postat av: Bror

Kom tillbaka Torrbröjn Flängdin!

2012-04-25 @ 06:53:32
Postat av: Britt-Mari

Nog verkar dom "begåvade" i centern, inte avfolka landsbygden men vi försvårar "bara lite" för folk att komma åt den.



Gråta ut ordentligt när det känns jobbigt är förlösande på något sätt, "inomhustrycket" lättar lite. Skönt att du fått sova ut och känner dig mer utvilad.



Varm kram och mycket omtanke

2012-04-25 @ 08:23:33
Postat av: Kusin Nimrah

Starta eget vet ja! :-)

2012-04-25 @ 13:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0