Uppvaktad med blommor!

Ja, det var minsann inte igår. Att ett blombud ringer på för att överlämna en bukett. Men så väcktes jag i morse. Trevligt! Som extra bonus var blommorna dessutom ifrån en manlig beundrare!



Tänka sig att vissa män aldrig lär sig, hur gamla de än blir, hur fint det känns för en dam att få en riktig floristköpebukett. Men den smarta brorsonen Allan har självklart redan hajat finessen, innan han ens hunnit fylla ett fjärdedels år!

Jag anar förvisso att det är hans kloka moder Anna som har ett eller t.o.m. tolv fingrar inblandade i denna tidiga skolning i vett och vinnande etikett. När jag var på sjukhuset igår såg hon också till att mina gammeldags hopskruvade, stora och jättekrångliga fönster blev putsade också. Stort tack Anna! Så himla snällt!!! Det känns väldigt lyxigt att kunna se ut ordentligt. Pinsamt att inse, men jag tror inte jag orkat pillra isär och skura mellan fönsterglasen på 7-10 år… Hehe, från dåliga samvetet. Men ett otroligt lyft att se ut på riktigt.

Igår gick det annars bra, fastän det tog fyra timmar, med blodtransfusioner och cytostatika. Känner redan av de första biverkningarna. Det sticker i tungan, som känns svullen, som när man bränt sig. Känner inte riktigt smaken på det jag äter. Hoppas verkligen att jag aldrig mer måste få en så tuff medicin. Bra att den finns, men inte kul att tvingas behöva den. Blodtransfusion kändes lite konstigt. Intimt. Som att låna någon annans underkläder. Kunde inte låta bli att fundera över vem som gett blodet, i vilken kropp det pumpats runt i förut och om den personens tankar och karaktär kanske följer med in i mig. Knasigt, jag vet. Men det kändes märkvärdigt och högtidigt att få någon annans blod.

Nu är väl nästa steg att mentalt försöka bearbeta och förändra tankarna inför operationen. Men först lite påsk. Jag vet inte om jag orkar sno en katt och en kvast. I sådant fall får du hålla ställningarna själv på Blåkulla ikväll. Glad påsk!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Glad påsk Lena! Och hurrraaa! Äntligen slipper du cytostatikan! Nu kan ögonfransar och huvudhår börja växa igen och du ska bara stärka dig, fysiskt och mentalt för nästa steg. Och jag(och många med mig) är med dig hela vägen! Kanske du vill ta en promenad på Djurgården med mig en vacker vårdag? Stor kram!!

2012-04-05 @ 12:28:59
Postat av: Anna

Jodu, han har stil den lille Allan. Precis som sin far! Blommor, praliner och prål i tid och otid.



Roligt att det blev så bra med fönstren! Fett värt, tycker man alltid efteråt.

2012-04-06 @ 22:22:10
Postat av: Nenne

Hatten av för Allan, Anna och hela familjen. Och glad påsk i efterskott. Kram!!

2012-04-09 @ 16:36:52
Postat av: Anette

Sent glad påsk från Blekinge är nu hemma igen!

2012-04-10 @ 16:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0