Tuttont och vaxfiasko



Tuttarna bråkar med mig. Till vänster ser du den förminskade. Den är en halv liter mindre än den var innan operationen, men läker sakta och sköter sig fint. Tack för det!

Till höger satt däremot jättetumören och nu rinner det sårvätska utåt sidan, så det blir en knöl som gör ont. Har redan tömt den på 1,6 dl häromdagen och på fredag är det dags igen. Usch. Planen är att skinnet ska spännas ut så att ett konstgjort bröst ska kunna göras där istället. Det är en jättefin plan, fast just nu gör det så jäkla ont att jag inte kan leva utan Alvedon och knappast sova utan morfin. Det fåniga gummisnoddsbandet måste jag ha för att den expanderpåse som finns inopererad vid höger bröstet, inte ska åka upp och ge mig en tutte typ på halsen… ;-)

På grund av sårvätskan efter operationen etc så är strålningsbehandlingen drygt en månad uppskjuten. Det ser ut som om jag får tillbringa både juni och juli med sjukhusbesök. Så kan det gå.

Igår försökte jag göra upp med hårtrubblet. Jag tappar tyvärr fortfarande hår där jag vill ha det (t ex ögonfransarna, buhu…) men växtligheten är skrämmande god på ställen där jag helst skulle vilja vara hårlös. Som under armarna och persikofjunet på kinderna. Därför köpte jag vaxlappar. Det har man ju hört om hur himla effektivt det ska vara. Men det kommer jag aldrig mer att göra om. Vaxet smälte, dröp och kladdade fast överallt! Ett tag kände jag mig som en fluga på ett flugpapper och blev inte av med skiten – varken varmt vatten, tvål, diskmedel eller aceton funkade. Precis som vaxkluttarna sitter också samtliga hårstrån fortfarande kvar. Morr!


Kommentarer
Postat av: lindalovely

usch vad tråkigt att höra - om smärta, sårvätska å framflyttad strålbehandling! och så ansiktshår på det! som vägrar låta sig skövlas dessutom. om du har vodka hemma kan du testa det för att få bort resterna (utvändigt alltså!) ur skägget. risk för att kudden fastnar i kletet annars...

2012-05-24 @ 22:02:35
URL: http://lenan.blogg.se/2012/may/puh.html
Postat av: Louise Forssell

Vilket h-e du har, och jag vet att du har och kommer att ha fruktansvärt ont ett tag framöver. Men jag har verkligen sett hur bra det kan bli. Så var snäll mot dig själv och - inte minst - ta morfinet så länge det behövs. Jag tror faktiskt benhårt på att det blir bättre och att livskvalitén återkommer. Sommaren är förresten överskattad. Bara en massa farliga UV-strålar, har jag lärt mig;)



,

2012-05-24 @ 23:20:37
Postat av: Charlotte

Ja vad är grejen med det där märkliga persikofjunet som dök upp efter cellgifterna? Mycket otrevligt. Men jag lovar dig, det försvinner. Hoppas att smärta och sårvätska försvinner snart också. Du är en sån jäkla fighter! Men du, det kanske finns nån billig grouponkupong du kan köpa ang vaxningen? Så kan du göra det på salong istället, det lät lite väl besvärligt det där hemmakletet:-) Kram!

2012-05-25 @ 16:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0