Fyra bakelser och en begravning

Det var en muggigt regnig dag idag och föräldrarnas katt Linus är dessutom krasslig. Han måste ha klöst tidningsbudet inatt, eller stångat bilar och fått sig en rejäl smäll, för nu haltar den lilla stackaren omkring som en gammal sjörövare utan att kunna stödja på höger bakben. Det finns inget sår och inget verkar vara brutet, men Linus mår inte riktigt bra och måste nog till doktorn imorgon tyvärr.

 

Det är väldigt deppigt. Så för att liva upp oss skjutsade jag in föräldrarna till Kungsan för att titta på ett av de vackraste Stockholmsfenomen jag vet. Nämligen de japanska körsbärsträden, precis när deras knoppar exploderar i blomning. Att titta upp under trädgrenarna och se driljarders blommor på varje gren, är som att vara omgiven av ett rosa moln av ofattbart magisk skönhet. 



Finns det något finare? Ja, det ska möjligtvis vara Berns kak- och bakelsebuffet då, vid vilken vi avslutade vår promenad. (Man måste ju vara rädd om sina trivselkilon…) Bryllépudding, chokladmousse, hallongrotta, chokladtårta, vispgrädde… Häääärligt. Kom in i munnen små kakelser!

Som grädde på moset råkade jag tyvärr göra bort oss. Big time. Pappa var nyfiken på hur det ser ut inne i Jacobskyrkan, så jag tog täten, men blev stoppad i dörren av någon förbaskad dam som sa att det tyvärr var stängt för turister. Vi är inga turister, sa jag otåligt och rundade irriterat fru Stockholms-stropp, så vi kunde slå oss ner i bänkarna. Bara för att upptäcka att den ceremoni som pågick var en begravning! Hurr. Pinsamt. Bara att smita ut igen. Hehehehe. Typiskt mig på nåt vis... ;-)         


Kommentarer
Postat av: Nina

Kakelser :-)

2012-04-26 @ 23:28:52
Postat av: Anna live från buss 62

Som jag fick fundera över hur tusan du fick farfar att åka in till city och dessutom gå på Berns mitt på blanka dagen.



Sen såg jag ordet "skjutsade"! :)



Kakelserna ser fabulösa ut, ska testas vid tillfälle. Å bra att du sa till om träden, åker strax förbi och kollar. Allan måste ju vara i rosa.

2012-04-27 @ 08:55:37
Postat av: farfelifarfus

Tack för kakelsekalasorgien trots att den utspelades i min skräckmardrömshuvudstad "Stockdumholm". Utanför Berns parkerade en äkta Stockdumholmare sin fiiina BMW mitt i gatan till stor munterhet för oss inne i kakhaket. Men gallfebern hos tre lastbilschaufförer och en grävmaskinist gick inte att ta miste på.

Min dotter är bäst - med eller utan hårsvall.

2012-04-27 @ 09:07:41
Postat av: Bror

Mår kattet bättre nu?

2012-04-29 @ 21:31:52
Postat av: Linusch himsjälv

Ajajaj. Ett korsband har pajar på min högra baktass. Veterinären ordinerade stillhet i en vecka samt antiinflammatorisk och smärtstillande meduxin som smakar fan. Sen fick jag räkningen och då svimmade husse.

2012-05-05 @ 10:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0