Plingplong

Vaknade av att det ringde på dörren i morse. Det var målaren. Utsidan av ytterdörren ska bli mörkgrön, så han plingade på för att kunna komma åt hela dörren, även på kanterna under dörrkarmen. Fattar inte var det är för färgblind människa som valt mörkgrönt i mitt lilla trånga trapphus. Det blir mörkare än i satans ärsle av att byta från ljust brunrött till mörkgrönt på alla dörrar. Dessutom ska hissen tydligen bli svart istället för ljusblå! Festligt värre.

Jag lyckades somna en stund till efter att målaren var klar, men vaknade återigen av att det ringde på dörren. Denna gång var det brevbäraren som inte fick in ett större kuvert i mitt brevinkast. Det var en rolig överraskning. Min polare Ian från urskogen i Göteborgstrakten har skickat en underlig men mycket vacker hatt! Frågan är om han stickat den själv? Det är som små blad runt själva toppknoppen, effektfulla valkar längsmed skulten och glittrande pärlor frampå. TACK! Den är jättefin!!! Perfekt för en perukvägrande fjunflintskallebrutta...

   

Min Leninbyst mannekängar här den stiliga hatten som Ian skickat till mig. Tack!  


Kommentarer
Postat av: färsan

Oj så svart - är vi i ett sotarärschle eller i Lenans hiss? En svartjobbande målare har varit framme.

2012-04-17 @ 22:03:13
Postat av: Annan :0)

Män som kan sticka är ofta bra män. Gillar dock inte när dom stickar bättre än jag själv. Men nu finns det ju så mycket uschliga män så min får sticka bättre än jag. Äsch, du vet vad jag menar. Skitsnygg luva. Skulle göra succé på projekt Runway. Kram

2012-04-18 @ 00:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0