Tack rara kamrater!

Stort tack för den uppmuntran som jag fått och får från dig, snälla vän!!! Beklagar att jag är dålig på feedback och lite tyst just nu, men det är mycket att bearbeta beträffande detta med min ofrivilliga bröstoperation.

För övrigt tror jag att helt fel jobbsökare fick det där kycklingsorteringsjobbet jag nämnde förut. (Eller också bevakas kycklingarnas välmående generellt mycket mer, och kanske enligt striktare krav, än exempelvis äldrevården?)

Hittade nämligen detta på Livsmedelsverkets sida:

Hårdhänt hantering av kycklingar anmäls

Livsmedelsverket anmäler en händelse vid Torsåsens slakteri (F22) för brott mot djurskyddslagen. I samband med Livsmedelsverkets skyddsrond om arbetsmiljö observerades att kycklingar hanterades på ett sätt som orsakade smärta och lidande för djuren
.

Enligt 2 § djurskyddslagen (1988:534) ska djur behandlas väl och skyddas mot onödigt lidande och sjukdom. Av 7 §, kapitel 7 i Jordbruksverkets föreskrifter och allmänna råd om slakt och annan avlivning av djur, framgår att djur inte får utsättas för slag eller sparkar eller hanteras på annat sätt som kan orsaka smärta eller lidande.

Kommentarer
Postat av: Britt-Mari

Man behöver få sluta sig i sitt skal och bara vara med sig själv ibland, förstår att det behövs ännu mera i det tunga du går igenom.



Kram

2012-04-03 @ 06:51:40
Postat av: Lena

Ja, det är mycket att fundera över nu. Stor kram, tillbaka Britt-Mari!

2012-04-03 @ 16:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0