Båddes farsa åker scintigraf

Apropå scintigrafi, så berättade min polare Bådde att hans stackars pappa hoppat upp i en sådan där röntgenapparat för en undersökning, med hängslena lite nonchalant hängandes vid sidorna. Bosse, som vår hjälte heter, tänkte väl att han skulle se lite tufft relaxad ut, trots att man åker omkring i sin egen skjort- och tröjlösa blekhet inne i röret. Ja, man kan knappt värja sig heller, eftersom det inte finns så mycket utrymme därinne för några större gester…

Men så började apparatens motor vips att gny och slira under undersökningen. I nästa sekund fick Bosse en fet smäll! Hängselstroppen hade fastnat i maskinens sida, spänts ut till max och sedan gett honom en stjärnsmäll, rakt i ögat. Och inte nog med det! I nästa sekund hände samma sak med den andra hängselstroppen och det andra ögat.

Ja, jag vet inte hur du tänker på detta, men när jag ser bilderna för mitt inre så garvar jag faktiskt läppen av mig. Stackars Bosse!!! Att uppsöka sjukvården och komma hem i ännu värre skick! Både chockad, knockad och med två blåögon!!! Livet är inte rättvisst, men sådana som Båddes farsa gör det i alla fall betydligt roligare…

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och när man skriker AJ och försöker resa sig upp inne i röret så slår man huvet.

2012-02-07 @ 19:09:59
Postat av: Lenan

Ja, man kan säkert bli precis hur sjuk som helst av sjukvård... ;-) Men Bosse, han är ju helt klart i Papphammarklass. En riktig hjälte! Det skulle iallafall ha muntrat upp min undersökning om han hade varit där med sina hängslen...

2012-02-07 @ 19:24:56
Postat av: Annan

Nu har vi skrattat häcken av oss! Tack!

2012-02-07 @ 20:56:17
Postat av: Bådde

Ha ha, ja han är rolig min farsa!

2012-02-09 @ 13:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0