Bra provkörning

Idag testade jag en ny kurator. "Provkörningen" kändes lyckad. Hon var vettig.

Det är så himla svårt att handskas med alla känslor och all oro, men hon fick mig iallafall att känna att det finns mark under fötterna. Det är bra. Det fina vädret hjälpte nog också till att lyfta humöret. Tittade på en intressant film på Youtube idag, "Food matters" som bl a rekommenderar cancersjuka att överdosera C-vitamin. Det skadar väl inte att testa.

Börjar dock känna mig lite förvirrad av alla olika råd man får. Vad ska jag testa? Jag kan ju inte köra allting samtidigt och dessutom verkar vissa tips lite väl udda. Som t ex en manick som konstruerats på 30-talet av en man som trodde på andeframkallande seanser och "plasma", dvs något slags spökmateria. 

Jag vet att jag borde vara öppen för allt med tanke på mitt läge, men jag vill inte tro på något som är alltför knasigt för att objektivt sett kunna funka. Å andra sidan är ju trons kraft bevisat fenomenal för tillfrisknande, vilket placebopiller ständigt avslöjar i läkemedelsstudierna... Å ytterligare någon sida tycker jag faktiskt att en kvälls snattrande med familj och vänner ger större hälsoeffekt än det mesta jag hämtar ut från apoteket.

Svåra ting detta... Nu ska jag försöka köra ett granatäpple i juiceapparaten. Förmodligen bäst att ta fram skurhinken och göra sig beredd att kyssa den vita köksväggen ajöss.     

Kommentarer
Postat av: Kusin Nimrah

Annars tycker jag att en granatäpplefärgad köksvägg är mkt tjusigare än en vit.

2012-02-17 @ 21:51:00
Postat av: Lenan

;-)

2012-02-18 @ 22:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0