Chemical Ali och jag

Vad i hela friden gör cellgifterna med min aptit? Nuförtiden längtar jag mestadels efter Vichyvatten, salta kex, lakrits och filmjölk. Märklig papegojdiet för en normalt kakfanatisk biffätare…

Det känns ungefär lika naturligt som att Lemmy skulle baka småkakor, men nuförtiden handlar jag faktiskt massor av grönsaker och frukt. Dels därför att en större hälsoinsikt förväntas av mig som cancerpatient. Dels därför att jag har en del vänner som hävdar att det är nyckeln, om inte till paradiset, så åtminstone till god hälsa.

Båda faktorerna vill jag självklart respektera. Därför bär jag stolt hem dessa vegetariska matvaror, som ståtar med sina härliga former, färger och dofter i affären. Väl hemma travar jag upp tomater, broccoli och krasselådor i mitt lilla kök och känner mig som en riktigt klok, bra, vuxen och nyttig människa. Och då händer det underliga. När jag tittar bort en sekund och sedan sträcker mig efter moroten, så har den skrumpnat! Äpplet är rynkigare än ett russin. Tomaterna läcker stinksaft, salladsbladen är brunkletiga och purjolöken torr nog att rökas! Hur i hela friden går det till? Programmeras frukt- och grönsaksjävlarna att ruttna så fort man passerat kassan?

Jag blir nog aldrig någon genuint nyttig människa. Sorgligt men sant. Olika allergitester har redan bevisat det, med pinsam övertydlighet. Noll utslag när 40 kemiska ämnen testats på min rygg, men stora kliande blemmor vid närkontakt med bivax, pälsdjur, pollen, gräs och annat helt naturligt. Jag är alltså en hybrid. En e-nummervarelse, som förmodligen borde ha gift mig med den där lustiga irakiska tjockisen, kemiske Ali. (Minns du honom? Det var någon gasglad polare till Bagdad Bob m.fl. i senaste Irakkriget, har jag för mig…) Tillsammans hade jag och Ali kunnat frossa i en tillvaro av farliga tillsatser, självlysande mat och fått små cyborgbarn, perfekt rustade för att trivas och frodas i en framtida Tjernobylvärld.

Jaja, nu blev det inte så. And it’s your loss mr Bush, som fimpade en sådan drömkille, när du äntligen hade chansen att avla fram annat framtida sällskap än kackerlackor... För det är väl ett atombombskrig som alla jänkarpresidenterna längtar efter innerst inne, för att få rejäl fart på oljepriset? Sådana ledare borde oskadliggöras. Man kanske skulle skicka över en fruktkorg?


Kommentarer
Postat av: Gitte

Filmjölk är bra - men keso är bättre. Speciellt i kombination med linfröolja. Har du kollat in den här damen Johanna Budwig och http://www.budwigcenter.com/

2012-02-16 @ 16:11:30
Postat av: Kusin Nimrah

Och jag bombarderar med en länk till åt samma håll! F´låt!



http://livibalans.se/

2012-02-16 @ 21:40:17
Postat av: Lenan

Tack, båda länkarna är intressanta. Mitt problem när jag letar alterantiva cancerbehandlingar är dock att det är svårt att veta vad man ska tro på. Vissa säger t ex att kaffe är bra, andra säger att det är jättefarligt. Jag gör dock så gott jag kan och har just investerat i en juicepress, fast jag får munsår av citrusfrukter! Just nu testar jag B, C och D-vitaminer. Och kaffe.

2012-02-17 @ 16:21:15
Postat av: Kusin Nimrah

Ja det måste vara riktigt svårt. Vi andra har ju tid och ork kanske att testa oss fram men det är ju svårare för dig. Vad du än hittar på så hoppas jag på mirakel jag också.

2012-02-17 @ 21:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0