Inga märkvärdigheter

Jag är en helt vanlig dam i mina värsta år. Dvs närmare 50 än 40. I min fantasi har jag alltid tänkt mig att jag som åldrande kvinna skulle göra något kul och viktigt. Som t ex att starta ett eget gäng av alternativa outlaws. I våra begagnade persianpälsar, med egna "Pälsängels"-tygmärken påsydda på ryggarna, skulle vi dra omkring i Sverige i syfte att uppmärksamma saker som är skeva. En humoristisk och kul framtidstanke, men det verkar inte bli så. Min framtid blir allt kortare pga att jag den 5:e december 2011 fick diagnosen bröstcancer. Aggessiv, snabbväxande. Den reagerar inte på hormoner etc, så det finns inte så bra skydd mot den. Dessutom har den spritt sig via blodet in i nyckelbenets märg. Så den är kronisk. Om man googlar kronisk bröstcancer blir man rädd och ledsen. Så jag gör inte det. Längre.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0