Nervöst...

Imorgon ska jag till sjukhuset och kolla hur bröstcancertumörerna reagerat på de cellgiftsbehandlingar jag fått hittills. Nervöst! Det känns som om tumörerna krympt, men vad vet man med den här lömska idiotiska sjukdomen? Hoppas varenda cancercell har packat väskan för att flytta in i George W Bush, eller någon förhäxad med liknande inneboende stygghet...

Oavsett resultat fortsätter sedan cellgiftsbehandlingen. Och därefter blir det antagligen strålning. Undrar när håret växer ut igen? Det är ganska kallt att vara kal så här års. Skickar varma sympatihälsningar till alla grabbar som tvingas leva hårlösa. Att tvätta och föna sig saknar man inte, men själva värmeisoleringsfunktionen är en trevlig bonus med hår... Och sen är det förstås den här lilla detaljen med hur hår inverkar på själva utseendet. Bifogar trist bildbevis. Lena nu och Lena för cirka 4 månader sedan.

Gråtande cellgifts-Kojak versus helt vanlig normal-cykla-runt-på-stan-och-tjoa-Lena... :-(

   



Kommentarer
Postat av: Gitte

Håller alla tummar att de minskat! Du proppar väl i dig broccoli, blåbär, granatäpplen, d-vitamin och allehanda nyttigheter du kan få som stärker kroppen och hjälper till att motverka de lömska tumörerna. Och till skillnad från de kala grabbarna har du en fördel. Ditt hår kommer tillbaka!

2012-02-13 @ 14:43:14
Postat av: Clary Leander

Lena, du hör till dem som ser bra ut utan hår. Dessutom väntar en spännande period när håret börjar växa ut för flera kompisar till mig som tappat allt hår har fått en ny färg på håret när det kommit tillbaka.



Håller med Gitte, minst två D-pearls varje dag förutom de nyttiga bären och grönsakerna!

2012-02-13 @ 14:51:13
Postat av: Kusin Nimrah

Åh Lena håller tummar och gör annat som jag tror på för att allt ska gå bra imorgon!

2012-02-13 @ 14:56:19
Postat av: ann

Håller tummarna. Choklad är också nyttigt!

2012-02-13 @ 15:00:08
Postat av: Nenne

Vill du ha någon att hålla i handen? Jag har två och kan hänga med.

Riktig skönhet kommer inifrån och du är vacker som en dag, Lenan!!

2012-02-13 @ 15:44:00
Postat av: Nenne

Vill du ha sällskap och en hand att hålla i morgon? Jag har två händer som hänger på!

Riktig skönhet komemr inifrån och du är vacker som en dag Lenan. Och ser dessutom coool ut utan hår!

2012-02-13 @ 15:46:56
Postat av: Nenne

Ehhh.... Vilken luring!! Hur jag än kollade och uppdaterade sidan så fanns inte min kommentar så jag skrev en ny! Det visade sej att jag skrev en till. Nåja, hellre en för mycket än ingen alls!

2012-02-13 @ 15:48:07
Postat av: ann

Håller med Nenne om skönheten! Snygg även utan hår! Men gladare med förstås.

2012-02-13 @ 16:19:16
Postat av: Britt-Mari

Vännen, "håller din hand" imorgon, jag finns med dig i tanken hela dagen, glöm inte det. Peder är det också, det vet jag.



Kramar



Britt-Mari

2012-02-13 @ 19:35:01
Postat av: Annan

Som en ytte pytte mini twini kommer den att vara om en alls och troligtvis kommer du få jordens läckraste kaluffs inom en snar framtid och sen visar det sig att behandlingarna på fröken tvärtom har varit rena ungdomskuren.. Mm så kommer det bli. Du kan kalla mig Saida. Är med dig i morgon i tankarna medans jag roar mig med nån dokusåpa

2012-02-13 @ 23:04:42
Postat av: Charlotte

Fina fina vackra Lena! Håret kommer börja växa igen ca 2 v efter sista cellgiftsbehandlingen. Så i vår kan du cykla o tjoa igen! Håller tummarna det hårdaste jag bara kan för undersökningen! Världens största styrkeKram! <3

2012-02-13 @ 23:34:41
Postat av: Nina

Hallojsan klubban, du är lika läcker som vanligt. Håller alla tummar jag har och är med dig i tankarna. kram :-)

2012-02-14 @ 10:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0