Aj!

Jag har haft ont i vänster nyckelben några dagar och nu har det blivit värre. Trots att jag tar Voltaren, morfin etc. Det värker till varje gång jag försöker andas in, så jag kan inte ta riktiga djupa andetag. Och onkologen kommer inte tillbaka från sin semester förrän den 20:e… Sablarns!  Allting blir så jobbigt när jag tvingas fundera över om det bara är någon vanlig sträckning jag känner av, eller om det är cancern. Jag är så trött på den!

Imorgon ska jag på koll/omplåstring av brösten. I vänstra bröstet sitter det fortfarande ett stort cerom (en bula fylld av sårvätska) som troligen måste tappas ur av ultraljudsdoktorns kanyl. Under det högra bröstet rinner det ut var, eftersom såret inte vill läka och det har kommit in stafylokocker, som inte verkar ge upp trots att jag fått antibiotika. Enligt den sjukgymnast jag träffade för några dagar sedan, har jag haft maximal otur med operationen. Jajajmen! Det måste jag tyvärr skriva under på.

Frågan är om jag kan få hjälp. När jag ringt och frågat så har folket på Radiumhemmet enbart sagt att jag ska ta Voltaren och Citadon mot värken. Javisst, det lindrar lite. Men jag skulle hellre vilja ha hjälp med det som orsakar smärtan.  

Jag får försöka fokusera tankarna på något positivt. Som att jag inte har något mer akut ärende än att parkera om bilen idag. Det är ju tur, för det är nog max vad jag klarar av.     


Kommentarer
Postat av: lindalovely

å nu gör det ont i mig över allt det onda du utsätts för. önskar dig inget annat än förbättring utan ont för en så lång tid framåt som möjligt.

2012-06-13 @ 20:31:48
URL: http://lenan.blogg.se/2012/may/puh.html
Postat av: Charlotte

Har du varit och tömt var idag. Men du, onkologen måste väl ha någon slags ersättare under semestern? Som kan läsa journalen och kanske svara på dina frågor? Kram

2012-06-14 @ 20:00:57
Postat av: Louise

Vad jobbigt, men inte ska du väl behöva gå och ha ont? Voltaren och Citadon har jag fått för ryggskott och benbrott, och trots höga doser verkade de lika bra som sockerpiller. Inte ens placeboeffekt. Även om inget förvånar mig med svensk sjukvård kan man kan inte låta bli att undra om RH inte har semestervikarier... Håller tummarna att du haft en mindre motig dag idag:( Kram

2012-06-14 @ 20:56:18
Postat av: Britt-Mari

Du har det riktigt tufft med det du gått igenom och de smärtor du nu känner. Det här förstår bara du, hur det är menar jag.



Du, din smärta, din cancer, dina tankar finns hos mig varje dag, inte riktigt varje minut men nästan.



Kram

2012-06-14 @ 22:25:54
Postat av: Björne Bus

Faaaan faaaaan faaaaan. Härda ut, kom igen, pepp pepp pepp!!!!

"En Beundrare" (Nej, det är ingen falsk flört).

2012-06-19 @ 07:52:37
Postat av: Karin

Hur har det gått, har du fått mer hjälp och svar? Tänker på dig, kramar!

2012-07-02 @ 14:00:52
Postat av: Karin

Har försökt kommentera, men det verkar inte funka. Försöker igen: Hur har det gått, har du fått hjälp och svar angående värken i nyckelbenet? Okej att man måste få ha semester, men det ska väl inte drabba patienterna? Håller med Charlotte ovan - någon måste väl kunna läsa din journal?! Tänker på dig, skickar styrkekramar i massor!

2012-07-03 @ 10:41:52
Postat av: far

Varför sluta blogga? Läsekretsen känner sig blåst.

2012-07-13 @ 18:31:57
Postat av: mor

Dina grönsaker växer av bara h-e.

2012-07-13 @ 18:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0