Tio saker som gör mig ledsen

1.       Svek och lögner.


2.       Världens orättvisor, elakheter, våld, dumhet och övergrepp.


3.       När mina nära och kära har det svårt.


4.       Frustrationen och oron för den här vidriga cancern. 
          Jag vill att den ska dö och försvinna för alltid ur mitt liv!


5.       Att jag har förplanterat kålrötter och purjolökar i små lådor,
          men inte fått ner plantorna i marken ännu. Slappt av mig.


6.       Känslan av ett lågt engagemang samt brist på driv och
          framåtriktning från mina vårdkontakter.


7.       Försäkringskassehandläggaren som fortfarande säger att hon 
          ”hjälper mig att bedöma min rätt till sjukpenning” när jag har
          obotlig cancer! Så vad fan finns det att ”bedöma” om det?


8.       Folk som fortfarande tror att den nuvarande regeringen vill vanligt folk väl.


9.       Ont i metastasen trots Voltaren, Citadon och morfinpiller.


10.     Att se mig själv ur ett barns ögon. Som den här teckningen 
          av min brorsdotter från i vintras, innan jag hunnit tappa håret 
          pga cellgiftsbehandlingarna. Sorgligt!










Kommentarer
Postat av: Anette S

Det är i alla fall en väldigt leende Lena på bilden!!

2012-06-12 @ 11:26:48
Postat av: Nina

på punkt 10 har du faktiskt fel lenan! det är ju en jättejättefin teckning av en glad lena med långa fransar som ligger och får nån typ av dropp. på ett färgglatt överkast och så minsann har det snaskats mintchoklad! jag tycker det är en underbart fin teckning som du ska bli glad över. sådeså. kram på dig

2012-06-13 @ 13:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0