Bara för det…

Bara för att jag klagade på telefonen så började den plötsligt funka. Hurra! Och bara för att jag satt och retade upp mig på försäkringsbolag så ringde det bolag som jag har bilförsäkringen hos och ville, till den nätta summan av en fördubblad årsavgift (vadihelsprätta?) sälja en självrisksförsäkring till mig. Ånej!

Alltså en försäkring för självriskkostnaden i andra försäkringar. Harreguuu. Det är som ryska dockor. En gumma i en gumma i en gumma i en gumma… Den tjattrande mannen ville aldrig sluta rabbla sitt säljtextsmanus. I bakgrunden hördes snattret från alla hans rabblande kollegor. Skrämmande. Sådana där sälj-apor får mig att tappa tron på vetenskap, civilisation och utveckling.

Annars då? Jo, tungan känns svullen och bortdomnad, precis som förra gången jag fick detta cellgift. Jag är så orolig för tumörspridning att jag får inbillningssmärtor överallt, hela tiden. Kroppen gör ont och skallen är på lunch. Jag klarar inte ens av att lösa ett sudoku! Tack och lov finns det stavningsprogram i datorn, annars skulle såsigheten avslöja sig på ett pinsamt sätt i dessa små texter.

Apropå Ljugbandsbolaget så har de skickat en låda med ett nytt modem i. Plus en himla massa pilledutter, pluttar, grunkemojser och instruktionstexter. Toppen – ett tekniskt tusenbitarspussel – som jag har längtat... Alltsammans gör mig helt yr. Just nu är jag skärpt som en thinnerboffare, så jag väntar nog med att packa upp lådeländet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0