Svamp, juice eller dans?

Två veckor efter den första cellgiftsbehandlingen tappar man håret. Jag trodde att det räckte med att det hände när jag startade med cellgifterna två dagar innan julafton. Men tyvärr, det verkar upprepa sig igen, nu när jag startat med ett nytt gift. Jag har cirka sex fransar kvar under varje öga och cirka tjugo fransar kvar på vardera ögonlock. Rör man kvarvarande fransar så glesnar det ytterligare. Detsamma gäller ögonbrynen. Men det hår jag gärna skulle vilja slippa, som det på benen och i näsan sitter såklart kvar, enligt lagen om alltings jävlighet… Det känns som om jag skulle vilja gömma mig under en sten tills håret växt ut igen. Om jag inte speglar mig känns allting relativt okej, men när man träffar folk eller ser sin egen spegelbild, så känns det mycket sorgligt.

Å andra sidan har mitt fd trevliga utseende aldrig gett mig någon särskild extra glädje. Snarare tvärtom. Jag misstänker nämligen att utsidan hindrat de män jag träffat från att lägga märke till min insida. Och min insida är betydligt mer mångfacetterad än vad ett trevligt utseende någonsin kan vara. Å ytterligare någon sida så verkar flörtmarknaden för flintisbönor med cancer ganska obefintlig. Å ännu någon annan sida – vilken geometrisk figur har jag resonerat mig fram till nu månne – klarar jag väl inte av någon relation över huvudtaget just nu. Jag har fullt upp med att fundera över hur jag ökar mina chanser att vinna över Mr C.

Det börjar faktiskt bli lite stressande med alla mirakelmetoder jag hittar när jag googlar. Någons positiva attityd botade dem från cancern. Någon annans indiska dans botade. Att bara äta svamp botade. Att dricka juice en gång i timmen dygnet runt botade någon annan… Efter att ha läst så många tips tappar jag helt sugen att göra någonting alls. Jag blir liksom paralyserad av alla metoder och val. Kan man sova bort sin cancer kanske? I sådant fall kommer jag garanterat att bli frisk...  


Kommentarer
Postat av: Nina

Kära lenan, du måste ha träffat några riktiga puckon till karlar, för insidan är väl den första sidan man lägger märke till hos dig? Det där knäppa, flödande, humoristiska, fantasifulla och bitska som är så roligt och oberäkneligt med dig! Ingen mascara i världen kan dölja detta faktum , tro mig (och då vet jag ändå en hel del om mascaror det ska gudarna veta ). Kram till alla dina sidor!

2012-03-11 @ 08:59:15
Postat av: Britt-Mari

Hjälper dig föga men jag får väl vara "tacksam" över att mitt utseende varit väldigt alldagligt och inte, hur var det du uttryckte så bra i ett tidigare inlägg? Någonstans "högg jag väl till när någon ville ha mig" när jag var ung, rädd för glasberget typ, blev väl fullt ut inte helt lyckat.

2012-03-11 @ 19:28:37
Postat av: Kirsi

Det kan hända att du valt lite svåra män...just för att det snurrar så bra i ditt huvud att du inte tyckt att en alldaglig och snäll typ varit tillräckligt stor utmaning och tillräckligt intressant! En bieffekt för en så intelligent kvinna som du är! Visst är det som attans....att det kloka kan göra en dum på ett sätt....

Men sömn är alltid bra...åtminstone förhindrar den eventuella dumheter man kan göra - just för slummerstunden i alla fall.

Allt gott till dig bästa Lenan!

2012-03-13 @ 17:54:27
Postat av: Lena

Tack Nina! Och ja, jag har nog kört samma taktik Britt-Mari...



Och Kirsi: Nja, vid det här laget betraktar jag mig nog mer som en slags miffomagnet. Vilket får mig att tvivla på att det skulle gömma sig någon klokhet under den här fontanellen... ;-)

2012-03-13 @ 18:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0