Gilla flinten eller skaffa psykolog

Idag fick jag för övrigt ett tips på sjukhuset. Att jag kan gå någon kurs där man får lära sig sminka till sig och vira fräsiga turbaner för att må bättre. Säkert en jättebra möjlighet för vissa, men någon sådan kurs tänker jag fanimej inte gå!!!

Jag har varit ganska söt i cirka 30 år. Det har inte gjort mig ett dugg lyckligare. Så nu tar jag mig rätten att vara ful. Jag är flintis av cellgifterna. Varför skämmas över det? Hela världen vimlar ju av gubbar som stoltserar ogenerat med sina flintar, utan att ens ha cancer att skylla på, så varför skulle jag skyla mig med en piffig turban? Nänä. Acceptera min fullmåne eller uppsök psykiatriker. Nu ser jag ut så här. Inget att tjafsa om.

Och smink funkar inte när man plötsligt behöver grina en skvätt, så det går också bort. Sen när blev det för övrigt en kvinnas skyldighet att sminka sig? Är det kanske någon svensk variant av burka-tvång? Jag känner ingen man som skulle tillbringa en timme om dagen med att gnida in sig i krämer, måla sig med puder och applicera maskara och ögonskugga för att själv må bättre, eller få mig att tycka att han blev mer attraktiv. Jag sminkar mig när jag har lust. Nu har jag inte lust. Om det här samhället ska vara så himla tolerant för alla slags människor, religioner, kulturer och livsstilar, så får det baske mig stå ut med normalfula kvinnor också. Så det så!  


Kommentarer
Postat av: Britt-Mari

Du är ju bara underbar. Tänk i ungdomen när man fått hem ett ragg, där man tvingade upp sig tidigt för att få "på sig ansiktet" innan han såg en i natura. Med åren kan jag liksom inte förstå varför vi kvinnor står där, fönar ett hår som ändå till slut faller platt, sminkar oss när det ändå så småningom smetar ut sig lite under dagen. Tidigare trodde jag att jag sminkade mig för att må bra själv, kan vara så men idag är jag osäker. Vad gör män för att göra sig attraktiva? Dom duschar förhoppningsvis, kanske rakar sig och borstar tänderna och förväntar sig att kvinnor ska gå igång på det.



Vi gör som dom, duschar, rakar dom delar som syns, typ fjunen i ansiktet, borstar tänderna och dom sitter som flugor på oss.



Kramar från mig

2012-03-01 @ 20:42:36
Postat av: Lenan

Ja, man kanske skulle inskränka sig till det här manliga skönhetsknepet att vända på kalsipperna åtminstone en gång i veckan? Alltid överraskar det någon... ;-D

2012-03-01 @ 20:54:22
Postat av: Anonym

Man är vackrast när det skymmer.

2012-03-01 @ 21:19:04
Postat av: Britt-Mari

Vi kör på den Lena, vänder kalsipperna och överraskar. Vårat överaskningsmoment är att vi vänder våra 1 gång/månad, märker dom något? Varför ska vi kvinnor kämpa i timmar för att vara vackra när män dyker upp och bara som tonåringar säger "bara är".



Kramar

2012-03-01 @ 21:25:04
Postat av: Britt-Mari

Någonstans "älskar" jag dig, ditt tankesätt rimmar riktigt bra med mitt i bra många stycken.



Kramar av varm omtanke



Britt-Mari

2012-03-01 @ 21:34:04
Postat av: Nina

Företaget där jag jobbar sponsrar det där projektet du nämnde. Jag vet att det är uppskattat och har hjälpt många att känna sig lite finare och må lite bättre, men det är ju olika från person till person förstås vad man tycker om. Man får ta till sig det som man gillar helt enkelt. Projektet är till för att stötta, inte för att folk ska bli stötta. Det var det som var meningen i alla fall. Kram :-)

2012-03-01 @ 23:40:55
Postat av: Charlotte

Nej för tusan! Gå inte dit! Jag lurades dit av en väninna som varit där men väl där satt jag med ett gäng sjuka kortisonsvullna flintisar ( inkl mig själv) och fick fina råd och tips av några piffiga twenti-something girls/sminkterapeuter?.( Dom var unga, vältränade, bruna, fräscha och såg eeeenormt o nästintill irriterande FRISKA ut. Jag blev mest deppig och kände mig oerhört ful, tjock och gammal. Det var en mycket märklig upplevelse. Sminket var nåt som Yves Rocher hittade i en gammal kvarglömd låda under lagerrensningen som det stod: 1986 och KASTAS! på. Dom dammade av det och sa VI SKÄNKER DET TILL SJUKHUSET, dom tar nog vad som helst och vi kommer framstå som värsta sjysta som skänker fint smink. JA!! Absolut, tanken är god men....vad fick vi? Ett knallrosa rouge, en ill(fnask)röd läppenna och lika illrött läppstift, sen var det en vit/beige ögonbrynspenna och ett mörkbrunt puder toppat med en blå mascara. PÅ RIKTIGT! Några av dom här damerna hade typ aldrig sminkat sig tidigare, Och de borde verkligen inte ha börjat denna dag,med dom förutsättningarna, och kanske inte med det där sminket. Alltså det var riktigt kränkande och jag minns att jag hade stor lust att skriva ett brev och klaga efteråt.( Men jag är dessvärre inte lika duktig som du och att faktiskt göra det, och jag hade ju fått sminket och frivilligt gått dit) Men vi satt där som svullna clowner, flintisar, med knallrosa kinder och illröda läppar. Läckert...Jag pratade med min väninnna som varit där tidigare men hon hade fått helt andra märken och hade varit nöjd, så det finns säkert folk som är nöjda. Men lite hänsyn till situationen måste dom ta tycker jag. Om syftet ska vara att man ska må bra menar jag, för tanken är god. Mycket god. Men Yves Rocher gjorde inte vår dag, så att säga...

2012-03-02 @ 00:23:49
Postat av: Anna

Aha, jag hade hört att det är efter att man har strålats, som man får hjälp med att ta hand om huden som då blir ännu mer luden och förstås lite brännskadad, och att det är riktigt bra grejer från placebo.



Haha!!!! KANEBO!!! Ska det va!



2012-03-02 @ 05:26:03
Postat av: ann

Right on sister!

2012-03-02 @ 09:09:38
Postat av: Nina

Vi supportar med decleor och bareminerals, fina grejor som funkar. meningen är ju förstås att kursledaren ska hjälpa till att hitta nyanser och produkter som är klädsamma och som får patienten att känna sig bra och bekväm med. Det som Charlotte råkade ut för är ju rena skämtet - så ska det INTE gå till! låt oss hoppas att det var en engångsföreteelse.

2012-03-02 @ 09:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0