Ingen slipper undan livet levande

Jamen, skärpning fingrarna! Sluta skriv. Sluta, sa jag! Nä, dom rackarna lyder inte. Fingrarna vill skriva när skallen tänker. Så är det bara. Så jag bloggar väl lite nu igen, efter sommaruppehållet.

 

Sommaren hade sina glada upplevelser, men jag fick ett läskigt återfall, trots pågående cellgiftskur. Alltså blev jag tvungen att intensivstrålas och nu testar jag om cellgift nr 5 kan hjälpa. Vi får se...

 

Men det är nog just detta ämne som fick mig att sluta blogga! Hur intressant är min sjukdom att gotta sig i när hela Sverige är ännu sjukare? Att jag är svårt krasslig är ju jobbigt, men alla kommer ju förr eller senare att kasta in hatten, så vad har jag för rätt att sätta ett sånt kompakt fokus på just min hälsa? I mitt fortsatta skrivande blir det därför mindre bröstcancervardag och mer samtidsiakttagelser. Jag är så jäkla trött på att bo i ett Sverige som styrs av kompakt vanvett, omänsklighet, egoism och de fetaste plånböckerna!

 

Samtidigt förstår jag självklart att vanliga människor knappt hinner reagera. Vi sitter ju fast i en vardag där tid och energi är lika inmutad som månadslönen. Men jag har lite tid och ibland energi. Så hädanefter tänker jag göra något vettigare än att berätta om cellgifter, blodprov och metastaser. För vad är det, i jämförelse med att ett helt land just nu ligger dödsryckningar?

 

Tjollahopp!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Där är du ju!
*glad*
Heja du! På alla sätt!

2012-09-10 @ 23:57:07
Postat av: far å mor

älskar flickan

2012-09-14 @ 23:06:19
Postat av: lindus

hej-på-sej!
du och din sjukdom är visst viktiga å intressanta lena! minst lika viktig som något annat - skit som oskit - så det så!

kusinkram

Postat av: Britt-Mari

Det är väl en människas vardag man vill läsa om, inte politiska manifest och politisk propaganda, inga barrikadmanifest, det får vi väldigt nog av. En människas vardag står inte i pressen, inget man kan googla fram på nätet men det är det man vill läsa om.

Kram

Britt-Mari

2012-09-17 @ 21:17:00
Postat av: Shana Marley

I came across your lenan - website and wanted to let you know that we have decided to open our POWERFUL and PRIVATE web traffic system to the public for a limited time! You can sign up for our targeted traffic network with a free trial as we make this offer available again. If you need targeted traffic that is interested in your subject matter or products start your free trial today: https://flust.de/tpuwx Unsubscribe here: http://stpicks.com/2ruse

2018-09-21 @ 06:16:39
URL: http://stpicks.com/2rusd
Postat av: Christine

I discovered your lenan - page and noticed you could have a lot more traffic. I have found that the key to running a website is making sure the visitors you are getting are interested in your subject matter. We can send you targeted traffic and we let you try it for free. Get over 1,000 targeted visitors per day to your website. Start your free trial: http://likes.avanimisra.com/4p4l Unsubscribe here: http://y.rxhnet.de/5kfw

2019-02-15 @ 00:32:16
URL: http://sp7.site/7

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0