Kompettens?

Och vad ska jag skriva om idag? Moderaternas politikerturbulens förtjänar ett hånskratt. Å andra sidan blir man rädd för att den ena faktiskt kan vara dummare än den andra. Arkelsten åker på mutresa och hyllar oljekatastrofsmakarna Shell som miljöhjältar, samt hävdar att Moderaterna alltid slagits för fri och lika rösträtt. Hur kom en sådan historielös bängbula i fråga för ett politiskt ledarjobb från början? Svårt att förstå. Allesammans verkar vara den där typen av människor som anser sig mycket skickliga men likt förbannat stavar kompetens med två T…

Själv försöker jag förbereda mig mentalt inför veckans besök hos kirurgen. Hon är trevlig, men ingreppet hade jag gärna sluppit.  


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror hon kvotades in för att hon var kvinna, ung och jobbade med miljöfrågor. tre eftertraktade kompettenser när man vill verka vara ett med sin samtid och rentav få några röster på det. men det blir aldrig som man tänkt sig.

lycka till med veckans besök förresten. inbillar mig att det inte bara är negativt med det där ingreppet. dels blir du av med alla cellfragment som eventuellt kan börja bråka igen, dels får du ju nya buppsingar av valfri modell. tänker jag alltså. kan ju vara trevligt med ett par toppiga kompisar framöver! kram

2012-04-22 @ 10:58:35
Postat av: Lena

Buppsingar? Hm... För mig är kroppen helig, inget som man bara byter ut. Men tack för en glad kommentar iallafall!

2012-04-22 @ 20:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0