Stinkigt kylskåp

Om jag kunde förstå vad det är som luktar Gamle Ole i mitt kylskåp! Jag hittar ingenting ruttnande på hyllorna, men det stinker som om det låg någon död grävling därinne. Vad tar man sig till då?

Jag hade tid hos kirurgen på KS idag. Han rapporterade att analysen eftetr operationen visar att de lyckades få ut hela tumören och att den var 10 gånger 8 cm stor. Vävnad från bröstet som förminskades visade att detta högra bröst tack och lov är friskt. Tydligen togs 8 lymfkörtlar bort och i 5 av dem fanns det cancer.

Jag fick ingen kläm på vad dessa besked innebär exakt, i form av konsekvenser för mig, men däremot fick jag veta att de vill fortsätta behandlingen med mer cellgifter i 4 kurer. Satan! Blir det alltså 12 veckors trötthet, illamående och flintskallighet igen? Det orkar jag inte.

Jag har precis fått tillbaka ögonbryn, ögonfransar och 2 centimeter hår, vilket gör att jag nästan börjar känna mig som en människa igen. Jag vill inte frivilligt bli ett stånkande rymdmonster igen. Suck. Det var den sommaren. Om behandlingen startar i juni lär jag inte vara mig själv igen förrän i oktober. Jag hatar cancer!  


Kommentarer
Postat av: Louise

å fy satan. Gånger 2. Googla på "Hares psykopatikriterier"; det låter som mannen du berättar om. Det du råkat ut för är illa nog, men allvarligt talat undrar man hur det hade slutat om tiden gått...

Det låter f.ö. som om du haft tillräckligt med motgångar, minst sagt. Ge bara inte upp kampen mot monstertumören:( Jag hör att du har massor av fina vänner och familj, men behöver du någon gång praktisk hjälp så säg till. Och jag menar det inte klyschigt.

2012-06-07 @ 21:48:36
Postat av: annan

Bra och dåliga nyheter juh. Ara att dom fick bort det mesta av skiten. Dåligt att du behöver en extra omgång men det kanske betyder att nästa sommar kan du slänga med håret och bara roa dig i grekland med Retsina. Det är helt ok att hata cancer. Läser och läser allt du skriver. Kram

2012-06-07 @ 22:02:43
Postat av: Arne G

Hej, det var ett tag sen.

Det låter tufft men nu verkar det ju verkligen vara hårdsatsning för att skiten ska bort en gång för alla!

Först en kraftig vända med kniven och nu ska det ösas på med cellgifter som bara den!

Ladda för fullt krig mot cancern igen Lena! Sommarn är ändå övervärderad! Tänk dig själv stark och frisk, rosig och hårig i höstblåsten i stället!



/Arne G

2012-06-08 @ 01:58:36
Postat av: Karin

Vilket skit! Fast en del mindre dåliga besked också ju, att de fick bort allt och att det högra bröstet är friskt. Tungt att det blir mer cellgiftsskit - innebär det att strålningen är uppskjuten? Kämpa på, nu SKA den bort!! Kramar en masse!

2012-06-08 @ 08:50:22
Postat av: Charlotte

Okej, men nu sätter dom in det det där extra tunga gardet Lena! Nu ska skiten bort en gång för alla! Fan vad jobbigt! Men du fixar det här! Och 12v går fort och man brukar ju ändå alltid undra var sommaren tog vägen. Förstår dock att det måste kännas skit. Men är det samma cytostatika som sist? Tac? Kanske det är en sort som man inte tappar håret av? Massa kramar till dig

2012-06-08 @ 10:58:39
Postat av: Lena

Jag vet inte vad "milt håravfall" betyder, men det står så om de två nya cellgifterna Xeloda och Navelbine. Eftersom jag redan har tunt hår ser jag inte fram emot det. Men skiten måste bort, så... Bara att bita ihop och klara sig igenom detta. Fast fan vet hur... Strålningen är uppskjuten till efter cellgifterna.

2012-06-08 @ 15:34:01
Postat av: Nina

Satan Lena. Tufft. Tänker på dig och läser allt du skriver. Skriv på. Och håll ut, det kommer att bli bättre. Kram

2012-06-08 @ 15:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0