Glömmory

Årets första fluga vimsar omkring i en tröttsam flyguppvisning kring skrivbordet. Härmed döper jag flugan till Hildur.

Igår spelade jag Memory med brorsdottern och pappa. Vi fick råsmisk av den lilla tjejen, så nästa gång tänker jag föreslå ett parti Glömmory istället. Den som minns minst vinner!

Annars då? Trött som vanligt. Drömmer mardrömmar om bröstoperationer och vaknar titt som tätt trots sömnpiller. Inte blir det lättare att sova av att antalet fjortisfester i mitt kvarter blir fler i takt med att våren etablerar sig. Det är ett jäkla liv utanför mina fönster långt fram till småtimmarna, med ylande målbrottsröster och spyende småtjejer.

Jag rensar sakta vidare bland mina grejer i ett försök att få mer ordning hemma. Det är svårt. Jag blir så filosofisk. Ordning är ett tillstånd som bara existerar för den som också kan föreställa sig ett kaos. Framförallt är ordning någonting som utmanar sig själv. Det du tyckte var ordning förra gången du städade, blir liksom ribban för det minimum av ordning du kommer att kräva av din nästa städning, för att tycka att ordning har uppnåtts.

Hm… Borde nog spela ett parti Glömmory angående detta ämne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0