Klägg

Usch, idag har jag ont i halsen. Det är vitt klägg på halsmandlarna. Inte bra, antagligen. Bara det går över så att nästa cellgiftsbehandling inte försenas.

Borde väl ändå ta mig ut på en promenad. Motion och solljus är bra mot cancern. Å andra sidan - guuuuuu, vad trött jag är på att leva med divan cancer. Den tar liksom all kropps- och tankekraft, hur jag än försöker ignorera den!

Det vore härligt om man bara kunde ha en helt vanlig dag. Om man enbart kunde tänka på vad man vill ha till lunch, när man ska boka tvättstugan och sånt. Those were the days... Jag borde antagligen städa lite. Slänga bort grejer. Det mesta man har omkring sig betyder ju ändå ingenting för en, förutom att de står i vägen och drar till sig damm. Tyvärr gäller det även den frukt jag köper. Innan man ens hunnit tänka tanken att man borde äta upp den, så har den startat föruttnelseprocessen. Märkligt...   

Kommentarer
Postat av: Nina

tycker verkligen du ska ta en promenad! det gjorde jag på lunchen och fick massor av energi. sol, klarblå himmel och is som knakar under värmen. skator flyger förbi med pinnar, ankor fnattrar och ja, solen värmer faktiskt lite grann. fyll ögonen med ljus och lungorna med luft och känn friden! halleluja nu måste jag jobba lite igen.

2012-03-06 @ 13:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0