Kökslyx

Oj vad det är härligt att slippa ha en läckande kökskran. Förr tänkte jag mig alltid omedvetet för innan jag satte på vattnet. Jag var extrajättesnabb, på och sedan direkt av med kranen, så att det inte skulle hinna läcka ut så mycket och förstöra kakelfogen eller bänkskivan. Men nu kan jag låta vattnet rinna hejvilt. Vilken lyx! Tänk att jag är så tankspridd att det skulle ta en halv evighet innan jag såg till att få kranen åtgärdad. Jaja. Bättre sent än aldrig.

Ögonfransarna blir allt färre och det är inte riktigt bra. För jag får skräp i ögonen hela tiden, så det är uppenbart att de fyller en viktig funktion. Däremot har huvudhåret försiktigt börjat växa ut. Har en halv centimeters stubb nu. När jag började med cytostatikabehandlingarna skaffade jag ju både två peruker och en massa lösögonfransar. Men det känns inte som jag, att hålla på och fippla med fuskhår, varken på skallen eller ögonlocken. Det ska vara äkta, annars får det vara...

Fick lite information från en jättesnäll kompis som forskar idag om de senaste rönen på den svenska cancerforskningsfronten. Superbussigt! Och det verkar testas och undersökas enligt en himla massa olika teorier. Däremot verkar detta med trippelnegativ bröstcancer vara en svår nöt att knäcka i praktiken. Typiskt.

När jag kollade Internet så är senaste budet från USA att testosteron kanske har något med saken att göra. Det låter ju intressant. Kanske även troligt, för mentalt har jag nog större ”balls”, ilska och driv, än många av de män som jag mött.  ;-)

Idag trillade sista blomman av clivian. Synd. Den var väldigt snygg och exotisk med sin oväntade explosion av orangerosa blommor.


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Fröken Brutolf?

2012-04-02 @ 10:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0