Tag chansen!

Uj, har haft en intensiv sorteringsdag där jag slängt två sopsäckar med gamla trista papper. Likt förbaskat syns ingen större skillnad i mitt skåp! Hur går det till? Min bror, som kom och hjälpte mig med att installera ett nytt modem och få räkningarna betalade (TACK!) hade en intressant teori om slängning. Det är som med havet - det syns aldrig någon större skillnad, oavsett hur mycket man avlägsnar. 

För övrigt hittade jag nedanstående i mina pappershögar: En otrolig platsannons för ett jobb som jag nästan ångrar att jag aldrig sökte. Vilken galen arbetsbeskrivning! "Världsstandard" är alltså att lyckas könsbestämma 800 kycklingar i timmen? Och detta rör sig uppenbarligen om fjäderfän av ett synnerligen snabbfotat slag, eftersom man måste ha körkort också?

Avslutningen är otroligt 50-talsreklamig. "Tag chansen!" Ja, det hade verkligen varit intressant att träffa folk ur kycklingsorterarskrået... Hahahaha!  



Kommentarer
Postat av: Britt-Mari

Mycket samlar man på sig genom åren.......puh, att det skulle märkas att man slänger något är förmodligen inbillning för det är stuvat väl.



Könsbestämma 800 kycklingar som man behöver ha körkort för att hinna ikapp verkar "jobbigt".



Vilken "jobbsökarannons" ler



2012-03-27 @ 06:04:36
Postat av: Charlotte

Jaha, det var då tusan att man missade den chansen. Jag som är född med inbyggd världsstandard för just detta ändamål! Typiskt!

2012-03-27 @ 07:28:27
Postat av: Nina

hahaha verkar nästan som en skruvad skrivövning på berghs - så här ska man INTE skriva :D

2012-03-27 @ 09:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0