Vadåförslagsförsäkring?

Underligt käbbel i tidningarna om sjukförsäkringen just nu. Opositionen anser att en omformulering av en mening, till hur den skrevs för något år sedan, är en jublande stor seger. Regeringspartiernas har lovat att se till att det ändå inte blir någon skillnad för de drabbade. Undrar om de menar handläggarna på Försäkringskassan eller de sjukskrivna?

Oavsett käbblet så ska en sjukskriven tydligen tvingas tillbaka till något slags arbete efter 180 dagar. Längre får tydligen ingen sjukdom ta. Det tror jag inte att någon sjukdom bryr sig om. Jag tycker därför att alltsammans är bullshit. Varför kallas det ens sjukförsäkring? Diskussionerna handlar enbart om att få sjuka i arbete, så döp om skiten till arbetsförsäkring istället. Tydligen är det viktigare att arbeta än att få bli frisk när man är sjuk. Vad i helskotta är det för samhälle vi har fått?  

För övrigt undrar jag varför det alltid dyker upp en ful karlakarl och gestikulerar och skriker instruktioner när jag ska fickparkera? Om jag njöt av ett sådant spektakel så skulle jag ha gift mig. Men nu är det så att jag är en fri kvinna, så ta era vrål, pekningar och primitiva signaler och stoppa upp där solen inte skiner! Det är nämligen inte ett dugg hjälpsamt. Bara irriterande! Och vilken kvinna skulle komma undan med att icke ombedd erbjuda en man samma tjänst?    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0