Det händer tydligen inte mycket i världen...

Livet känns lite tungt just nu. Kanske för att jag, ända sedan jag fick cancerbeskedet i början av december, har trott att jag lagom till sommaren skulle ha skakat av mig alla sjukdomstråkigheter och fortsatt livet som en pånyttfödd fågel Fenix. Men så blev det dessvärre inte. Jag har ont i operationssåren, måste tömmas på sårvätska två gånger i veckan, det ilar av smärta i hela vänsterarmen pga de lymfkörtlar som tagits ut och allt är allmänt motigt...

Så för att skingra tankarna hälsade jag på några vänner som bland mycket annat bra, även har en otroligt charmig katt. Den är så mänsklig och har en miljard lustiga ansiktsutryck.  Se själv!




Jaha? Och med vilken rätt stör ni eders högvördigt mediterande sfinxkatt?




Jag blir faktiskt ganska irriterad. Sluta glo tack!




Men vänta lite, är det där du har i handen möjligen en räka?!?




Men kom tillbaka lilla mänskan! Titta vilken söt kickemick jag är. Hit med räkan nu!


Annars tänker jag mycket på tillståndet i dagens Sverige. Först var det prinsessdop som dominerade media någon vecka och nu händer samma sak med Loreen och schlagerfestivalen.  En sådan ensidig typ av nyhetsrapportering skrämmer skiten ur mig, för man missar ju allt annat, sannolikt också mycket viktigare, som händer. Jag tror faktiskt att det hänger samman med att majoriteten av all nyhetsbevakning har samma politiska utgångspunkt. Och varför skulle den politiska färgen spela någon roll?  Ja, det är ju inte konstigare än om du och din absolut högsta chef skulle berätta om senaste året på jobbet – ni skulle berätta två helt olika historier, med helt olika fokus på vad som är viktigt. Så av den anledningen borde det finnas fler tidningar och TV-program som utgår ifrån hur vanliga människor har det och skiter helt i alla överklassperspektiv. Men mediamässigt är Sverige tyvärr en enögd diktatur, enligt samma principer som Berlusconi och Murdoch. Trist. Hur länge ska vi orka bli så lurade?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0