Ploppkram

Igår fick jag VIP-besök av den lilla lågstadie-illbattingen Matilda. Flickan ifråga vet exakt hur man charmar en adopterad låtsasmoster – jag fick en äkta gammal ungersk kommunistmedalj och en Plopp som hette Kram i krya på dig-present. Klockrent!



Matilda är dessutom härligt lillgammal. På min artighetsfråga om huruvida hon ville ha sig en kopp kaffe efter maten, svarade hon ”Nä tack, jag försöker faktiskt dra ner på det där.” Roligt, för jag kan slå mig i backen på att hon ALDRIG har druckit kaffe! Matilda är nämligen inte mycket för starka drycker. Faktum är att hon fortfarande föredrar ett glas vitt (dvs mjölk) framför läsk.

Däremot blev jag inte av med den rosa kängurupåsen igår. Den tas bort imorgon kl 9. Fortfarande värker vänstertutten så jag vaknar av smärtan. Och det ilar i vänster arm, vilket gör mig lite orolig, men det är tydligen en vanlig bieffekt av lymfkörtelsborttagning.

Pappa ligger hemma med feber och lillebror ligger på KS efter sin hjärnoperation. Stackars alla! När ska vår familj få bli frisk igen?   


Kommentarer
Postat av: Björne

Heja heja!!! Det blir bra! Det finns så jävla många tuttar här i världen, så en eller två mer eller mindre... Kramar som attans!!!!!

2012-05-18 @ 19:00:24
URL: http://www.bjorn.es
Postat av: Marianne .

Hej Lena! Hoppas att det ser lite ljusare ut idag för dig och dina nära och kära .Håller tummarna att du ska se ljuset i tunnen . Massor med kramar till dig. Marianne

2012-05-19 @ 20:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0