Ny apa upptäckt i Afrika


Det var mycket intressant att läsa i tidningen idag. De här islamiska kravallerna över en amerikansk kalkonfilm till exempel... Förstår mig inte på den där så kallade religionen. Både åsikter och handlingar är så obildat bakom och intolerant. Den verkar mer vara en ursäkt för att få slåss! Har man riktig otur när man spottar ut tuggummit, kan man säkert bli ihjälslagen om en muslim får för sig att man därigenom försökt avbilda profeten Muhammed. Vilket trams! Våld hör inte hemma i en demokrati. Man får tro på vad man vill och säga vad man vill, men knytnävar och vapen har baske mig inte i en demokrati att göra.
 
Dagens andra underliga nyhet är den här snubben, som hoppar ner på tunnelbanespåret där det ligger en stackars avsvimmad människa, tar hans plånbok, hoppar upp på perrongen och går sin väg! Vilket as! Där är ännu en handling som känns helt främmande för det land jag trodde att jag bodde i. Respekt för andras liv är ju förutsättningen för att man själv ska få respekt för sitt eget! Rånaren borde genast skickas på någon sådan kurs i grundvärderingar till hur det svenska samhället fungerar.
 
Den nyhet jag fastnade mest för var dock "Ny apa upptäckt i Afrika". Det är alltså varelsen till höger på bilden som åsyftas. Jag kan bara säga - stackars Afrika! För oss i Sverige är den där apan inte alls särskilt ny. Han är tyvärr vår statsminister sedan några år. Och idag meddelade apan att han tar drygt 17 miljarder av våra skattepengar för att sänka bolagsskatten från 26,4 procent till 22. Däremot blir det inga skattesänkningar för pensionärer, inga lättnader för bilister eller bättre löner för vårdpersonal. Det har "vi" inte råd med, enligt apan... Jag tror varken du eller jag håller med honom om det.
 
 
 
 
 
    
   

Kommentarer
Postat av: Lennart

Den invandrare eller flykting som inte tar seden dit han kommer får svårt att trivas här och bör spara returbiljetten mycket noga.

2012-11-28 @ 18:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0